top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

סוף שבוע באמסטרדם – שלושה מסלולים מומלצים בעיר התוססת

Updated: Mar 13, 2022

רובינו עובדים שבוע עבודה מלא, מראשון עד חמישי, ולכן החופשות שלנו מתוכננות לסופי השבוע, מה גם שבדרך כלל בסופי שבוע מתקיימים אירועים ושווקים מיוחדים שאותם נרצה לשלב בחופשתינו בחו"ל. אמסטרדם היא עולם ומלואו והיא אינה נגמרת לעולם, אבל גם בסוף שבוע קצר תוכלו להנות מהאווירה הרגועה, מהאתרים המעניינים, להנות מהנוף העירוני המיוחד ומהקולינריה המשובחת. המלצות לשלושה מסלולים לסוף שבוע חצי רגוע באמסטרדם, כולל קישורים בכתבה שלפניכם.


תיירים עם מעילים ומזוודות מאחורי ארמון המלוכה שבכיכר דאם באמסטרדם
תיירים מאחורי ארמון המלוכה באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

מסלול למתחילים

שישי | יום מס' 1: הלב של אמסטרדם, כיכר דאם ושוק הפרחים

נחיתת בוקר, הגעה למלון וצ'ק-אין.

כדי להיכנס לקצב הולנדי רגוע, תתחילו את הטיול בשייט תעלות. מעגן הסירות נמצא בסמוך לתחנה המרכזית של אמסטרדם - תחנת סנטראל. קחו שייט של שעה, שימו את האוזניות באוזניים, כוונו לערוץ בעברית, או דווקא יפנית, הישענו לאחור ותהנו. השייט יסתיים באותו מקום בו התחיל ולכן תוכלו להמשיך על רחוב דאמרק כולל עצירה בצ'יפס המפורסם Manneken Pis הידוע בכינויו בפי הישראלים הצ'יפס הכחול. שימו ♥ בהולנד אוכלים צ'יפס עם מיונז. רק אומרת.

אחרי שהבטן מלאה המשיכו על רחוב דאמרק לכיוון כיכר דאם שם תמצאו את האטרקציות: מוזיאון ריפלי האמינו או לא ואת מוזיאון השעווה מדאם טוסו. אחרי שנהנתם באחת האטרקציות, או בשתיהן, לכו אל רחוב הקניות קלוורסטראט, שם תוכלו למצוא את כל המותגים שאתם מכירים, כמו מנגו, יוניקלו וזארה וגם מותגים מקומיים ופחות מוכרים כמו הרשת ההולנדית לחנויות נעליים וַאן הַארֶן.

רחוב קלוורסטראט מתחיל בכיכר דאם ומסתיים בסמוך לשוק הפרחים, שמזמן אינו שוק פרחים אלא שוק מזכרות לתיירים. אבל אם אתם כבר כאן, תעשו סיבוב. שימו לב שהשוק פתוח שבעה ימים בשבוע ונסגר בשעה 17:30.

השוק נסגר וכך גם החנויות והאטרקציות, זה הזמן לשבת בפאב או בבית קפה לדרינק של לפני ארוחת הערב. הכי פשוט זה ללכת לרחוב המקביל לשוק הפרחים ולשבת לדוגמה ב- Taboo.

להזמנת סיור בלב של אמסטרדם, אנא הקליקו כאן.


, דוכני בדים ודוכני אוכל בשוק הפשפשים בווטרלו-פליין באמסטרדם Waterlooplein
שוק הפשפשים בווטרלו-פליין באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

שבת | יום מס' 2: תצפית על העיר, שוק הפשפשים ואזור שוק אלברט קאופ

את שבת בבוקר תתחילו בתצפית על העיר ממגדל א'דאם לוקאאוט. האמיצים מבינכם מוזמנים לעלות להתנדנד על הנדנדה המפורסמת שמתנדנדת מעבר לקצה הבניין. ממש מאחורי המגדל נמצאת האטרקציה זו היא הולנד, חוויה בחמישה מימדים המדמה טיסה בשמי הולנד.

אחרי שתחזרו לתחנת סנטראל במעבורת החינמית, קחו מטרו (מס', 51, 53 או 54) או חשמלית מספר 14 אל שוק הפשפשים בכיכר ווַטֶרְלוֹפְּלַיִין (השוק נסגר בשעה 17:30 ואינו פעיל ביום א').

לרכישת כרטיסי תחבורה ציבורית באמסטרדם. אחרי שתפשפשו בין הפשפשים, המציאות והמזכרות, חצו את הגשר הכחול העובר מעל נהר האמסטל וצעדו אל כיכר רמברנדט. כאן תמצאו בתי קפה, מסעדות, קופי שופס ומועדונים, וזה המקום וגם הזמן להפסקת קפה.

אחרי הקפה, קחו את חשמלית מס' 4 בכיוון הנסיעה תחנת RAI ורדו בתחנה Stadhouderskade. הליכה קצרה תביא אתכם אל הקצה המזרחי של שוק אלברט קַאוּפ (השוק נסגר בשעה 17:00 ואינו פעיל ביום א'). אני קוראת לו - שוק הכרמל של אמסטרדם, כי יש בו מוצרי מזון, אוכל רחוב, בתי קפה, בגדים, חומרי ניקוי ופרפומריה, מזכרות ועוד ועוד. לכו את כל אורכו של השוק, כולל עצירות לטעימות ורכישות.

להזמנת סיור טעימות אוכל רחוב בשוק, אנא הקליקו כאן.

הליכה של כ-5 דקות מן הקצה המערבי של השוק תביא אתכם אל חווית הייניקן שם תלמדו איך מכינים בירה בדרך חווייתית כולל טעימות.

אחרי ארוחת ערב מועדון או הופעה.


בחורה מתנדנדת על נדנדה בבריכת הכדורים הכחולים באטרקציה יוזאום
בריכת הכדורים באטרקציה יוזאום | צילום: © ענבל טור-שלום

ראשון | יום מס' 3: מוזיאון אינסטגרם, קניות וטיסה לארץ

צ'ק-אאוט מהמלון, ואחסון המזוודות בקבלה.

את הבוקר האחרון לחופשה באמסטרדם קחו בקלילות וסעו אל אחד ממוזיאוני האינסטגרם יוזאום או דה אפסייד דאון. אלו אטרקציות חווייתיות ואינטראקטיביות בהן תעברו דרך כ-15 חללים, כאשר כל חלל מעוצב על-פי נושא אחר, כמו חוף ים, ג'ונגל, חדרי מראות, בריכות כדורים ועוד. מותר לגעת, מותר לשחק וכמובן מותר לצלם ולהצטלם עם כל התפאורות והחפצים שתמצאו בדרך. מוזמנים לקרוא פוסט שכתבתי על יוזאום. אחרי שהשתעשעתם וצילמתם הגיע הזמן לטעום את העוגיה המפורסמת של וַאן סְטַאפֶּלֶה, שתשאיר טעם מתוק של עוד.

אחרי שהעלתם את רמת הסוכר בדם הגיע הזמן לקניות בסופרמרקט הולנדי, לחזור למלון, לארוז את הקניות, ולנסוע אל שדה התעופה בדרככם בחזרה הביתה.




מסלול למתקדמים

שישי | יום מס' 1: ארמון המלוכה, תצפית על העיר וכיכר לֶיידְסֶפליין

נחיתת בוקר, הגעה למלון וצ'ק-אין.

הגיעו לאזור כיכר דאם ובקרו באטרקציות שלא הספקתם בפעם הקודמת או בתערוכת הגופות ו/או בארמון המלוכה ו/או הצינוק של אמסטרדם.

בצהרים כשהבטן מקרקרת אתם מבינים שהגיע זמן צ'יפס. הצ'יפס השני הכי טוב באמסטרדם הוא פלמינקס המכונה בפי הישראלים: הצ'יפס הכתום. הצ'יפס נמצא במרחק של כ-10 דקות הליכה מכיכר דאם וממש לידו תמצאו את הכניסה לקניון קטן בשם קַאלְוֶורטוֹרֶן. קחו את המעלית שבתוך הקניון אל הקומה השלישית לבית הקפה בלו, ושבו שם לקפה ומאפה עם תצפית על נוף פנורמי משגע של אמסטרדם.

טיול לאורך רחוב החנויות לָיידְסֶסְטרַאט יביא אתכם אל כיכר לֶיידְסֶפליין. כאן תמצאו בתי קפה, מסעדות, קופי שופס, בית קולנוע, מועדונים וגם תיאטראות.

החנויות נסגרות לפנות ערב כך שזה הזמן לשבת בפאב או בבית קפה לדרינק של לפני ארוחת הערב. הכי פשוט זה להישאר בכיכר או בסביבתה ולשבת בחוץ אם מזג האוויר מרשה, או לדוגמה ב-Biblos.


חזית ארמון המלוכה בכיכר דאם באמסטרדם
ארמון המלוכה בכיכר דאם | צילום: © ענבל טור-שלום

שבת | יום מס' 2: שוק האיכרים של שבת, תעלת פרינְסֶנְחרַאכְט והפונדלפארק

ה-מקום להיות בו בשבת בבוקר הוא שוק האיכרים של שבת שמתקיים לצד הכנסיה הצפונית. תמצאו כאן מוצרי מזון, פרחים, אוכל רחוב, בגדים, אקססוריז וגם יד שניה. השוטטות בשוק תפתח אצלכם חשק למתוק, ומתוק הולנדי קלאסי זה פאי תפוחים. המקום הכי מפורסם באמסטרדם לאכול פאי תפוחים הוא Winkel 43, שנמצא גם הוא לצד הכנסיה הצפונית. מוזמנים לקרוא פוסט שכתבתי על פאי תפוחים הולנדי כולל מתכון.

אחרי שמיציתם את השוק ומילאתם את הבטן בפאי תפוחים, טיילו דרומה לאורך תעלת פרינְסֶנְחרַאכְט. הביטו אל בתי התעלה היפים ואל סירות המגורים המגניבות. כדי לגוון בין התעלות, כשתגיעו לרחוב רוֹזֶנְחרַאכְט קחו שמאלה ואח"כ ימינה אל תעלת הֶרֶנְחרַאכְט עד שתגיעו אל מוזיאון התעלות, כאן תלמדו על ההיסטוריה של תעלות אמסטרדם באמצעות סרטים, אודיו ותצוגות אינטראקטיביות.

הליכה של כרבע שעה תביא אתכם אל הכניסה של הפוֹנְדֶלְפארק, הפארק הכי מפורסם של העיר. תוכלו לקנות בדרך לפארק סנדביץ' ושתיה ולמצוא ספסל בשמש או בצל ולאכול בזמן שאתם מתצפתים על העוברים והשבים.

אחרי ארוחת ערב מועדון או הופעה.


עננים, אגם, עצים עם עלי שלכת Vondelpark אמסטרדם
סתיו בוונדלפארק | צילום: © ענבל טור-שלום

ראשון | יום מס' 3: הרובע היהודי לשעבר, שוק של יום ראשון וטיסה לארץ

התחילו את הבוקר ברובע היהודי לשעבר בביקור בבית הכנסת הפורטוגזי ובמוזיאון היהודי (ניתן לרכוש כרטיס משולב כאן), שנמצאים אחד מול השני משני עברי הכביש.

כעשר דקות הליכה יביאו אתכם אל גן החיות ארטיס הכולל בתוכו גם את מוזיאון החיידקים והפלנטריום. הפסקת צהרים ניתן לעשות באחד מבתי הקפה הנמצאים בסמוך לכניסה לארטיס או בבית הקפה שבתוכו.

את אחר הצהרים תרצו לבלות בקניות אחרונות, קניות בסופר הולנדי או אם התמזל מזלכם ואתם נמצאים באמסטרדם כאשר השוק של יום ראשון שבכיכר המוזיאונים מתקיים (בדרך כלל ביום ראשון הרביעי בכל חודש), זה המקום להיות, לקנות ולבלות. זהו שוק אומנות, אופנה ועיצוב, בו מעצבים, אמנים ויוצרים אחרים מוכרים את מרכולתם ישירות לציבור. במקום יש גם דוכני אוכל ושתיה.

אחרי שסיפקתם את צורך הקניות, זה הזמן לחזור למלון, לארוז את הקניות, ולנסוע אל שדה התעופה בדרככם בחזרה הביתה.


מסלול לשוחרי תרבות ואומנות

שישי | יום מס' 1: כיכר המוזיאונים ורחוב הגלריות

נחיתת בוקר, הגעה למלון וצ'ק-אין.

נתחיל בביקור בשניים מהמוזיאונים הנמצאים סביב כיכר המוזיאונים: מוזיאון הרייקס, מוזיאון ואן גוך, מוזיאון סטיידֶלֽק הוא המוזיאון לאומנות מודרנית, או מוזיאון מוקו, מוזיאון קטן ונחמד המציג יצירות של בנקסי, הירסט, וורהול ועוד וגם תערוכות מתחלפות.

לאחר הביקור במוזיאון, מגיעה לכם הפסקה בבית קפה או אם מזג האוויר מאפשר, פשוט שבו סביב או על המדשאה של כיכר המוזיאונים ותהנו מהאווירה.

צעדו מתחת למוזיאון הרייקס לכיוון העיר, עברו על גשר מוזאומְבּרוּך והמשיכו ישר. מימין ומשמאל תמצאו גלריות לאומנות, חנויות תכשיטים ואביזרים מעוצבים, חנויות לממכר עתיקות, בתי קפה, פאבים ועוד.

החנויות נסגרות לפנות ערב ודרינק של לפני ארוחת הערב ,תוכלו לשתות באחד מבתי הקפה המסורתיים והמקסימים לאורך התעלה לדוגמה ב- Cafe-Bistro Hansel and Gretel. מכיוון שלא ממש ישנתם בלילה, ממליצה לכם לאכול מוקדם ולחזור למלון יחסית מוקדם.


Rijksmuseum, Iamsterdam sign
מוזיאון הרייקס והבריכה בכיכר המוזיאונים | צילום: © ענבל טור-שלום

שבת | יום מס' 2: תשעת הרחובות שני מוזיאונים והופעה

את בוקר שבת נתחיל בשוטטות באזור תשעת הרחובות. כשמו כן הוא, זהו אזור הכולל תשעה רחובות קצרים וצרים הנמצא באזור המערבי של חגורת התעלות. תשעת הרחובות הם Wijdeheisteeg, Runstraat, Wolvenstraat, Huidenstraat, Reestraat, Gathuise Molensteeg, Hartenstraat, Berenstraat, OudeSpigelstraat. באזור זה תמצאו חלק ניכר מהחנויות השוות של העיר; חנויות עצמאיות המוכרות בגדים, אקססוריז, נעליים, מוצרים מעוצבים לבית ועוד. החנויות מציעות מגוון מוצרים איכותיים ממקומות שונים בעולם, בוטיקים של מעצבים מקומיים כמו גם חנויות וינטג'. באזור תמצאו כמובן גם מסעדות, בתי קפה, מעדניות וברים מדליקים.

הליכה של כעשר דקות לכיוון דרום על תעלת הֶרֶנְחרַאכְט תביא אתכם אל מוזיאון הצילום FOAM. תמיד יש כאן תערוכה מעניינת של צלמים מתחילים וגם של צלמים יותר ידועים ומוכרים.

חמש דקות הליכה יביאו אתכם אל כיכר רמברנדט מקום מצויין לסיים בו את היום עם דרינק של לפני ארוחת ערב, למשל ב- Café Restaurant De Kroon השיקי והמעוצב שצופה על הכיכר מלמעלה.

אחרי ארוחת ערב אופרה, בלט או קונצרט.


ראשון | יום מס' 3: מוזיאונים, כיכר ניו-מארקט, הרחוב הסיני וטיסה לארץ

את הבוקר האחרון שלכם בעיר תתחילו ברובע היהודי לשעבר, במוזיאון הרמיטאג', הוא השלוחה של מוזיאון הרמיטאג' מסנט פטרסבורג ו/או בית רמברנדט, שם מוצגות עבודות של תלמידי רמברנדט ויוצרים בני תקופתו ומעט יצירות של רמברנדט עצמו. תוכלו לראות את הבית כפי שהיה כשרמברנדט גר במקום, כולל המטבח, חדר השינה והסטודיו בו עבד. במקום מתקיימות גם תערוכות מתחלפות מעניינות.

הליכה של כחמש דקות מבית רמבראנדט תביא אתכם אל כיכר ניו מארקט. בחודשים מאי עד אוקטובר תמצאו במקום את שוק העתיקות של יום ראשון שפעיל בשעות 09:00-17:00. בשאר השנה הכיכר תתעורר לחיים רק בשעות הצהריים כאשר בתי הקפה והפאבים נפתחים. זה הזמן וגם המקום לעשות הפסקה, אם מזג האוויר מרשה, לשבת באחת הטרסות, לשתות קפה או בירה ולספוג אווירה.

מכאן המשיכו אל רחוב Zeedijk הוא הרחוב הסיני. חנויות המוכרות מוצרים מסין והמזרח, מסעדות וגם מקדש בודהיסטי. רחוב צבעוני ועליז שיביא אתכם כמעט עד לתחנת סנטראל.

זה הזמן לחזור למלון, לארוז את הקניות האחרונות, ולנסוע אל שדה התעופה בדרככם בחזרה הביתה.


תעלה באמסטרדם עם עצים ירוקים על שתי הגדות
תעלה אמסטרדמית טיפוסית | צילום: © ענבל טור-שלום

באמסטרדם יש עוד המון אטרקציות ומוזיאונים, והמסלולים בה אינסופיים. עכשיו מה שנותר לכם זה לשבת עם המפה ולתכנן את החופשה. כדי לדעת איך להגיע מהמלון לאטרקציה ובחזרה, ממליצה לכם לקרוא את הכתבה על התמצאות וניווט בחופשה באמסטרדם וגם את הכתבה על שימוש בתחבורה ציבורית בחופשתכם בהולנד בכלל ובאמסטרדם בפרט – הכתבות מלאות בטיפים שיעשו לכם את החיים קלים!


רוצים להמליץ על אטרקציה או מוזיאון? מוזמנים לעשות זאת כאן בתגובות. רוצים להזמין סיור או שייט פרטי איתי? שלחו הודעה כאן או ישירות למייל travel(at)amsterdamexperience(dot)net


* עקב מגפת הקורונה חלו שינויים במועדי הפתיחה של מוזיאונים ואטרקציות לכן מומלץ לבדוק את האתרים של כל אחד מהמוזיאונים והאטרקציות.

* עקב מגפת הקורונה, חובה לרכוש כרטיסי כניסה למוזיאונים ולאטרקציות מבעוד מועד. אם תזמינו כרטיסי כניסה דרך הקישורים בפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא תשפיע על העלות שלכם לרעה אלא בדרך כלל להפך, אתם תקבלו הנחה. לצערי, עקב הקורונה, לא כל האטרקציות מוכרות כרטיסי הנחה בשלב זה.

* שימו ♥ כי רוב הכרטיסים שתרכשו דרך הקישורים בכתבה זו מקנים לכם כניסה ללא עמידה בתור!



© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


bottom of page