top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

מה עושים באמסטרדם כשחם? שכשוך, שחיה, שיזוף וחוויה!

הקיץ האמסטרדמי הוא בדרך כלל נעים, מזג האוויר נוח עם טמפרטורה של כ-22° במהלך היום ו-13° בלילה, רוח קלילה מנשבת והלחות לא גבוהה מידי. מידי פעם הטמפרטורה יכולה לטפס גם עד 33° אך אל דאגה, בסוף היום, או כמה ימים לכל היותר, השרב נשבר כאן עם גשם שוטף, רעמים וברקים, חוויה בפני עצמה. אבל מה עושים כשחם?


Three people jump to the canal water in Amsterdam
קופצים למי התעלה באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

אמסטרדם היא עיר של תעלות מים ונראה כאילו אפשר לשחות בכל התעלות בכל זמן נתון. אבל, על אף שהמים בסה"כ נקיים (בקיץ מזרימים את המים דרך התעלות ולמעשה נותנים למים נקיים להיכנס לתעלות העיר, שלוש פעמים בשבוע), ולא תידבקו במחלות מלשחות בתעלות, ועל אף שזה מפתה, לא מומלץ פשוט לשחות בתעלות, וזאת בשל העובדה הפשוטה שבקרקעית התעלות נמצאים זוגות אופניים רבים, פלסטיקים, ניילונים, בקבוקים ופחיות, וגם קצת שמן וסולר מהסירות המסחריות הישנות (עד 2025 רק סירות עם מנוע חשמלי יורשו לשוט בתעלות אמסטרדם) וכמובן סירות התיירים שיכולות פשוט לדרוס אתכם...


אם עדיין אתם לא יכולים לעמוד בפיתוי ותרצו לשחות בתעלות, אתם מוזמנים להצטרף למׅשְחֶה התעלות השנתי Amsterdam City Swim שהשנה יתרחש ביום ראשון ה-28/08/2022, שאפילו המלכה מקסימה השתתפה במשחה ב-2012.


ועד אז, אם יהיה לכם חם ואם תרצו לשבור שגרה, עם הקטנים תלכו לבריכות שכשוך, עם הצעירים לכו לאגמים מלאכותיים עם מתקני משחק, ועם החבר'ה תלכו לחופים מגניבים בהם נערכות גם מסיבות. להלן תשעת המקומות השווים לשחיה באמסטרדם וסביבתה הקרובה.


בריכת השכשוך לילדים Kinderbadje בפונדלפארק פעילה מחודש מאי ועד סוף חודש אוגוסט בשעות 10:00 עד 18:00. מלבד בריכת השכשוך תמצאו במקום גם שירותים ציבוריים, מתקני משחק וטיפוס, ארגז חול, דשא ירוק ועצים לצל. תוכלו להביא שמיכה לשבת עליה, ואל תשכחו מים וחטיפים.


בריכת שכשוך לילדים ב-ווֶסְטֶרפארק Westerpark אינה מכילה כימיקלים ולכן במהלך הקיץ מחליפים את המים בכל בוקר. את המים המוחלפים לא מבזבזים אלא משתמשים בהם להשקיה של הפארק. למקום אסור להכניס כלבים וגם לא כלים מזכוכית, הכל למען בטיחות ילדיכם.


Westerpark Map
מיקום בריכת שכשוך לילדים ב-ווֶסְטֶרפארק

אחד החופים הפופולארים באמסטרדם הוא Strand Ijburg נמצא בשכונה שהיא למעשה שרשרת איים מלאכותים הנקראים באופן כללי אַייבּוּרך. זהו אחד החופים היותר מגניבים של אמסטרדם. כאן תוכלו לשחק בחול ולשחות, תוכלו לשכור שמשיות וכסאות נוח, תמצאו גם בתי קפה, חנויות גלידה ועוד.


וידאו שהפיקה עיריית אמסטרדם על חוף אייבורך.


פארק חוף דימֶן Diemerpark Beach הוא חוף אורבני קטן. במקום תמצאו שירותים ציבוריים ומקלחות, ומתקני משחקים בתוך המים עבור הילדים.


חוף סלוֹטֶרפּלַאס Sloterplas Beach אחד החופים הגדולים בעיר הנמצא על החוף הצפוני של אגם סלוטרפלאס בשכונת אמסטרדם מערב. זהו חוף מלאכותי עם חול נקי, מדשה ליד ועצים לצל.


Sloterplas black and white photo from 1968
חוף סלוֹטֶרפּלַאס בשנת 1968. צלם Ron Kroon. התמונה הינה רכוש של Spaarnestad Photo

האגם החדש Nieuwe meer הוא אגם גדול שנמצא מצפון לחורשת אמסטרדם והוא למעשה חלק מפארק Oeverlanden. הפארק מהווה בית ליותר מ-40 מינים של ציפורים, פרות סקוטיות עם שיער ארוך ג'ינג'י ועוד. ישנם שלושה חופים רשמיים בפארק והם מאד פופולריים בקרב משפחות ובני עשרה הולנדים, כך שתשכחו מלהשתזף ללא חלק עליון...


יער אמסטרדם Amsterdamse Bos

יער אמסטרדם הוא יער מלאכותי שהוקם לטובת זמן הפנאי של האמסטרדמים ותושבי הסביבה. זהו פארק גדול הנמצא בשולי העיר בצד הדרום מערבי שלה. במקום תמצאו תעלה ארוכה המשמשת את מועדון החתירה שבמקום, בתי קפה, אגמים, אגמונים ובריכות בהן ניתן לשחות.


בריכת השכשוך הקטנה לילדים, Kleine Kinderbad נמצאת במרחק הליכה ממרכז המבקרים של יער אמסטרדם, וכשמה כן היא, בריכת שכשוך קטנה יחסית. במקום תמצאו עצים הנותנים צל ומדשאה ירוקה עם שולחנות פיקניק.


בריכת השכשוך הגדולה לילדים Grote Kinderbad נמצאת ליד פינת הליטוף של יער אמסטרדם, מגרש משחקים הכולל גם ארגז חול, והקיוסק הנקרא על שם הבריכה. מגרש החניה החינמי נמצא גם הוא במרחק הליכה מהבריכה, וגם כאן תמצאו עצי צל רבים ומדשאה ירוקה.


הבריכה הגדולה Grote Vijver היא למעשה אגם מלאכותי, וגם היא מקום פופולארי ביער אמסטרדם. באגם יצרו גן הרפתקאות בתוך המים, והמתקנים הם כמו איים קטנים אליהם ניתן להגיע באמצעות גשרים או מעבורות קטנות אותן מפעילים הילדים בעצמם. נקודת הכניסה/יציאה מ/אל המים נוחה ובמקום יש שולחנות פיקניק, עצים ומדשאה כמובן.


ילדים על מתקן מים מעץ ביער אמסטרדם
התמונה לקוחה מהאתר של חורשת אמסטרדם


swimming in Amsterdam canal
בסיום משט הגאווה, משתכשכים במי התעלה באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

שימו כאשר טמפרטורת המים עולה מעל 20° צלזיוס, יש סיכוי שבמים יגדלו אצות כחולות-ירוקות (כחוליות), או בשמם המוכר יותר ציאנובקטריה, שהן למעשה חיידקים וחלק מהפלנקטון המשמש כמזון ליצורי המים המתוקים. ריבוי אצות כחולות ייצור שכבה שתצוף על-פני המים ושתחתיתה היא אצות כחולות מתות הפולטות רעלים.


אם תבואו במגע עם אצות כחולות או אם תבלעו מים עם אצות כחולות, תחוו גירויים בעיניים ובעור, ובמקרים קשים יותר, כאבי ראש, מיחושי בטן ומעיים ואף בעיות בכבד ובמערכת העצבים. המגע עם רעלני האצות הכחולות-ירוקות מסוכן במיוחד לילדים ולחיות מחמד.


אם למים יש צבע מוזר או אם יש שכבה מסריחה על המים, אל תיכנסו למים! אם באתם במגע עם אצות כחולות-ירוקות, שטפו היטב במקלחת!


את איכות המים במקומות הרשמיים המורשים לשחיה, בודקים החל מחודש מאי ועד חודש אוקטובר, פעם בשבועיים ותוכלו לבדוק את מצב איכות המים באתר Zwemwater (בהולנדית בלבד).


שחיתם או השתכשכתם באמסטרדם? ספרו לנו כאן בתגובות איך היה.

ושתהיה לכם חופשה נעימה!




© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לסכם, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה.

מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


bottom of page