top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

אמסטרדם עם ילדים ובני נוער

Updated: Mar 12, 2022


צילומי משפחה באמסטרדם, קופצים על גשר וברקע תעלה
סיור מצולם באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

חופשות בתי הספר לפניכם, ואתם כבר בשיא ההכנות לקראת הטיול בחו"ל. בשנים האחרונות אמסטרדם הפכה ליעד מועדף על משפחות מטיילים וזאת כיוון שהיא עיר קטנה וקומפקטית שקל לטייל בה, יש המון מה לראות ולעשות, כמו שייט תעלות, אטרקציות מגניבות, פארקים ומוזיאונים המתאימים לילדים ובני נוער ועוד. בנוסף האווירה באמסטרדם רגועה ונעימה מה שעוזר לגיבוש המשפחה. להלן רשימה חלקית של האטרקציות הכי מבוקשות למשפחות ומה הן האטרקציות הפחות ידועות ויחד עם זאת מגניבות.


כללי

  • ליד כל אטרקציה שמתאימה גם לישראלים שמטיילים בחורף הולנדי, סימנתי פתית שלג ❄

  • אם תזמינו כרטיסים דרך הקישורים בפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא רק שלא תשפיע על העלות שלכם אלא יש סבירות גבוהה שתקבלו הנחה!

  • אם אתם מתכננים חופשה חורפית באמסטרדם, כדאי שתקראו וגם תיישמו את העצות והטיפים להתמודדות עם מזג האוויר.

  • אם אתם מתכננים לצאת מאמסטרדם, ממליצה לכם לקרוא כאן על הולנד עם ילדים ובני נוער.


שימו ♥ כשמטיילים עם ילדים בעיר, צריך לעניין אותם וצריך לדעת לאזן את הביקור בין תכנים מלמדים לבין זמן פריקת אנרגיה. אמסטרדם היא עיר מרתקת לילדים, תעלות המים שובות את ליבם והגינות הציבוריות משחררות את גופם, העיר מציעה מוזיאונים ושלל פעילויות לגדולים ולקטנים.


רשימת האטרקציות באמסטרדם


אטרקציה מגניבה ביותר, שנפתחה בקיץ 2019, נמצאת מאחורי התחנה המרכזית של אמסטרדם וכוללת סימולציה של טיסה 5D עם אפקטים של רוח ומים מעל המראות המפורסמים של הולנד.

למי: לכל מי שאין לו פחד גבהים ולא סובל ממחלת ים.

למי לא: נשים בהריון, אנשים בגובה נמוך ממטר 1, צעירים מגיל 4 שנים.


מוזיאון טכנולוגיה אינטראקטיבי. תוכלו להריח, לשמוע, להרגיש וכמובן גם לראות איך העולם שלנו פועל.

מרפסת המוזיאון, שנראית כמו מדרון גבעה, הופכת בקיץ לחוף ים עם חול ים ופופים, שם הגדולים יכולים לשבת ולתצפת על העיר ולנשנש חטיפים בסגנון עדות הטאפאס, והקטנים יכולים לקפצץ בחדווה.

למי: מגיל 6 ומעלה


במוזיאון זה נמצא האוסף הגדול ביותר של אמנות ימית וחפצים הקשורים לים כולל גלובוסים, ציורים, מודלים של ספינות ועוד. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של הולנד והקשר של המדינה אל הים, כולל ההשתלטות, לפעמים העויינת, של ההולנדים על מדינות שלימים הפכו קולוניות של הולנד. המוזיאון מחבר ומקשר את העבר אל ההווה ומאיר את עניין הגלובליזציה ואיכות הסביבה בפרספקטיבה היסטורית. עד כה מעניין, אבל לא בטוח שמעניין לילדים באופן גורף. אז מה כן? במעגן של המוזיאון הימי עוגנת רפליקה של ספינת המסחר 'אמסטרדם' עליה תוכלו לחוות איך התנהלו החיים, מבחינת עבודה ומגורים, על ספינה שכזו בימים ההם. תלמדו כמה זמן לקח לשוט מהולנד לאסיה, מי ישן היכן ומה הם אכלו במהלך השייט. מבחינת הילדים זה כמו ספינת פיראטים, בה יוכלו ללכת בין הסיפונים ולשחק מחבואים.

למי: לכל מי שלב צעיר פועם בתוכו


משפחה בשייט בתעלות אמסטרדם
סיור מצולם באמסטרדם כולל שייט פרטי | צילום: © ענבל טור-שלום

שייט תעלות ❄

אין ספק שזה אחד הדברים הכי מתבקשים לעשות באמסטרדם, לשוט בתעלות ולהסתכל על העיר מזווית אחרת. יש כל מיני סירות וחבילות וההמלצה שלי היא לקחת שייט פרטי עם הדרכה בעברית.

שייט שאינו פרטי זה לעמוד בתור ואח"כ כמו לִנְסֹעַ באוטובוס תיירים עם עוד כ-50 אנשים אחרים כולל ילדים שלא תמיד שקטים במהלך השייט. בחלק מהספינות יש אוזניות עם הסברים על מה רואים (בחלקן גם בעברית), ובחלקן יש מערכת כריזה עם הסברים בכמה שפות אחת אחרי השניה. יש מסלול קבוע של שעה או שעתיים וחצי, ויש גם סירות המציעות שירות Hop on - Hop off. באופן עקרוני אסור לאכול ולשתות על סירות אלו.

גם זו אפשרות עבורכם, פחות נוחה ואינטימית, אבל זה אפשרי. לאתר המרכזי של סירות ה"אוטובוס" הקליקו כאן.


שייט פרטי, זה רק אנחנו על הסירה, מותר להביא אוכל ושתיה, אני אדריך בעברית, הילדים יכולים להסתובב בסירה בחופשיות והמסלול גמיש. בגלל שהסירה קטנה יחסית, היא יכולה לשוט גם בתעלות הקטנות/צרות יותר, מה שסירות ה"אוטובוס" לא יכולות. ואם פתאום תראו דוכן גלידה, ויתחשק לכם, נעצור לכם שתקפצו לקנות ותביאו לסירה. בשייט פרטי מרגישים כמו מקומיים ולא כמו תיירים. בקיץ הסירה פתוחה ובחורף היא סגורה ויש בה, שמיכות פליז ומושבים מחוממים!

למי: לכל מי שרוצה את החוויה האמיתית.

מתי: מתי שמתאים לכם בתנאי שתקבעו מבעוד מועד.

למיידע נוסף והזמנות אנא צרו קשר או ישירות למייל Travel(at)AmsterdamEexperience(dot)net.


פונדלפארק Vondelpark

הפונדלפארק הוא הפארק הכי מפורסם באמסטרדם ומקום אטרקטיבי לילדים. לבית הקפה Melkhuis מלקהאוס, הנמצא בתוך הפארק, יש מקומות לשבת בחוץ בקיץ וגינת משחקים צמודה. ב- Kinderkookcafé קינדר-קוק-קפה, הילדים יכולים לבשל מטעמים קטנים בזמן שההורים נחים. יש גם בריכת שכשוך בפארק וגם מתקנים מעץ עם מגדל וגשר חבלים. ביום יפה מומלץ לטייל בפארק או לעשות סיבוב על האופניים וזה גם יכול להיות פתרון מצויין לארוחת ערב. תעברו קודם דרך הסופר, תיקנו באגט, סלטים, גבינות, מים ויין ותפרשו שמיכה. אם תביאו גם כדור, בדמינגטון או בומרנג, זו יכולה להיות ממש חגיגה.

למי: למי לא?

מתי: כשמזג האוויר נאה.


קבוצות אנשים יושבות על הדשא בפונדלפארק באמסטרדם Vondelpark
וונדלפארק | צילום: © ענבל טור-שלום

הגן הוקם בשנת 1831 ועד היום ניתן לראות את האלגנטיות לפיה הוא נבנה. כשתטיילו בשבילים המתפתלים בינות לגינות, עם פסלים שהם נכס לאומי וספסלים לבנים סביב לכיכרות, תרגישו שנכנסתם אל עולם אחר ומיוחד, עם עצים עתיקים, מגוון צמחים וחיות ואף פלנטריום . במתחם תמצאו גם מוזיאון חיידקים!

למי: לכולם (מוזיאון החיידקים מגיל 8).


שילוב של סטודיו לצילום, מיצב אומנות וגן שעשועים: יו מוזיאון מעמיד אתכם במרכז. תקבלו במקום סיור מודרך (באנגלית) שאורך כשעה וחצי בו תעברו דרך 15 חדרים עם מעל ל-25 אלמנטים אינטראקטיביים איתם תוכלו להצטלם, ובשל כך הוא ידוע בכינויו מוזיאון האינסטגרם.

להזמנת צילום מקצועי ב-יוזאום אנא הקליקו כאן.


מוזיאון האינסטגרם האינטראקטיבי הגדול באירופה, שבו אתם קובעים את הכללים. המקום נראה כאילו זרקו מוזיאון, פארק שעשועים, מועדון לילה, כמה תפאורות מושלמות וכמה פטריות קסם לבלנדר ענק ויצרו את החוויה ההולנדית האולטימטיבית לצילומים לאינסטגרם. המקום מגניב ולוקח אתכם לטיול למימד חדש לגמרי מעבר למה שחוויתם אי פעם!


אין צורך להכביר מילים, כולכם מכירים. אם עוד לא ביקרתם מעולם בסניף של מדאם טוסו, מוזמנים לבקר. בני נוער מתים על המקום.

מתי: כל יום מ-10:00 עד 22:00


בחורה יושבת על נדנדה בתוך בריכת כדורים Youseum אמסטרדם
יוזאום - מוזיאון האינסטגרם | צילום: © ענבל טור-שלום

אטרקציה מגניבה הנמצאת במרחק של כ-3 דקות הליכה ממדאם טוסו, בה שחקנים מציגים את ההיסטוריה באמצעות הרפתקה אינטראקטיבית, כולל מופעים, הפחדות, הבהלות ואפקטים מיוחדים המדמים זמנים חשוכים ועגומים בהיסטוריה.


אוסף של חפצים, תופעות ודברים מוזרים מהעולם.

מתי: כל יום מ-10:00 עד 22:00


המוזיאון מציג מגוון רחב של סגנונות, צורות, טכניקות ומסרים, באמצעות תנועת האמנות הגדולה ביותר של זמננו: אמנות רחוב. אמנים מכל העולם החליפו את קירות ניו יורק, טוקיו וסאו פאולו במדיום מסורתי יותר, הקנבס, שנשאר גדול, כאילו היה קיר. שימו לב כי על חלקו החיצוני של הבניין בו שוכן המוזיאון, תמצאו דיוקן ענק רב צבעים של אנה פרנק.


הבית בו משפחת פרנק התחבאה מאימת הנאצים בזמן מלחה"ע ה-II. לבית אנה פרנק ניתן להיכנס עם כרטיסים שנרכשו דרך האינטרנט מבעוד מועד בלבד. כלומר לא תהיה מכירת כרטיסים במקום כפי שהיה בעבר. שימו לב כי הכרטיסים הם ליום ושעה מסוימים. שימו לב שיכל להיות שתתבקשו להמתין 10-15 דקות, הדבר תלוי בעומס המבקרים בתוך הבית עצמו. הנהלת בית אנה פרנק מקצה 80% מהכרטיסים חודשיים לפני המועד והם נמכרים במהירות הבזק, לכן למעוניינים לבקר בבית אנה פרנק מומלץ לקנות את כרטיסי הכניסה אף חודשיים מראש. את 20% הכרטיסים הנותרים הם משחררים בבוקרו של אותו יום ולפעמים באופן רנדומלי. אם לא הצלחתם לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, כאשר אתם כבר נמצאים באמסטרדם, בידקו את האתר כל יום, כמה פעמים ביום, אל תשכחו לרענן את עמוד האינטרנט, ואולי יתמזל מזלכם.


סיור האורך 75 דקות אשר במהלכו תעברו דרך החלקים הפנימיים של האצטדיון ותשמעו סיפורים אמיתיים על מאחורי הקלעים של אייאקס והארנה ע"ש יוהאן קראוף. גלריית התהילה היא כעת חלק מהסיור המרגש הזה ואתם תלמדו על ההיסטוריה של אייאקס, החל מהשליטה האירופאית בשנות השבעים, תארי הליגה הבאים ואולי אפילו הצצה לעתיד.

ישנם מספר סיורים בכל יום - בהולנדית ובאנגלית - למעט כאשר מתקיימים אירועים במקום.

למי: לחובבי כדורגל בכלל ואוהדי אייאקס בפרט.


מגדל אמסטרדם לוקאאוט והנדנדה באמסטרדם Amsterdam Lookout
מגדל אמסטרדם לוקאאוט והנדנדה | צילום: © ענבל טור-שלום

מתחם סגור הנמצא בסמוך לתחנה המרכזית באמסטרדם המציע אולם באולינג, אולם לייזר טאג, אולם מיני גולף זוהר בחושך, קריוקי ומתחם מזון ומשקאות. המקום מעוצב בסגנון הוואי, ומכאן שמו כמובן, וביום יפה תוכלו לשבת בחוץ ולתצפת על נהר האיי ועל ספינות שייט הנהרות העוגנות ממול.


בראש הבניין הישן של חברת הדלק ההולנדית 'של' נמצאת תצפית פנורמית מהממת על העיר. תוכלו לראות את המרכז ההיסטורי של העיר, את הנמל החדש, את הפולדרים ההולנדים הייחודיים, ואת מבנה התעלות המפורסם של העיר המוגנות על ידי UNESCO כאתר מורשת עולמי. במקום יש גם תערוכה אינטראקטיבית על ההיסטוריה והתרבות של אמסטרדם, וגם מסעדה ובר. בנוסף, במקום ישנה נדנדה, שתמורת סכום סמלי תוכלו להתנדנד בה עד מעבר לקצה הבניין.

למי: לכל מי שאין לו פחד גבהים.



בוק משפחתי או בוק בר/בת מצווה באמסטרדם

הזמינו אותי לצלם אתכם! אתם תמיד נושא התמונה ואתם בפוקוס, העיר תשמש כרקע מקסים והתאורה תיתן את האווירה. בחלק מהמקומות אני אסביר לכם איך לעמוד בשביל התמונה וחלק אני אצלם אתכם כשלא תשימו לב, אני אתפוס את הרגע עם עדשת המצלמה.


בייביסיטר בחו"ל? יש דבר כזה!

חופשה עם הילדים וגיבוש משפחתי זה נפלא וחשוב, וגם תחזוקת הזוגיות חשובה ונחוצה לא פחות, אבל התקציב בדרך כלל לא מאפשר לצאת גם לחופשה משפחתית וגם לחופשה זוגית. מה אם תדעו שניתן לשלב בין השניים? דרך האתר אחיות-חופשה, תוכלו למצוא גם באמסטרדם, שירות בייביסיטריות ישראליות, שידאגו לילדכם מה שיאפשר לכם לקחת כמה שעות לעצמכם.

אפשרות נוספת היא בייביסיטר צמודה לנסיעות לחו"ל שתתלווה אל משפחתכם כבר בארץ.


זה הזמן לעבור על החומר, לבדוק מה מתאים לכם ואיך זה משתלב בלוח הזמנים שלכם ולהתחיל לתכנן. אם אין לכם זמן לתכנן, אל דאגה, אני מציעה שירות תכנון טיול. אמסטרדם היא עיר מקסימה וכיפית, יעד מנצח לחופשה גם עם ילדים. מאחלת לכם חופשה נעימה.



© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.

526 views2 comments
bottom of page