top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

הולנד עם ילדים ובני נוער

Updated: Mar 12, 2022


אם ובנותיה מסתכלות על ברווזים במעגן סירות Volendam
משפחה מטיילת בהולנד - וולנדם | צילום: © ענבל טור-שלום

חופשות בתי הספר לפניכם, ואתם כבר בשיא ההכנות לקראת הטיול בחו"ל. בשנים האחרונות הולנד הפכה ליעד מועדף על משפחות מטיילים וזאת כיוון שקל לטייל בה, יש המון מה לראות, החל בנוף שטוח עם טחנות רוח, דרך שייט תעלות ורכיבה על אופניים ועד פארקי שעשועים ומוזיאונים המתאימים לילדים, ובנוסף האווירה בהולנד רגועה ונעימה מה שעוזר לגיבוש המשפחה. להלן רשימה חלקית של האטרקציות הכי מבוקשות למשפחות עם ילדים ובני נוער ומה הן האטרקציות הפחות ידועות ויחד עם זאת מגניבות.

כללי

  • חלק מהאטרקציות הן אטרקציות קיץ בלבד, כמו אליפות אירופה בפיסול בחול, וחלק מהאטרקציות הן אטרקציות חורף בלבד, כמו פסטיבל פסלי הקרח. ישנן אטרקציות שפתוחות כל השנה אך הפעילות היא בחוץ ולא בתוך מבנה, וישראלים רבים חוששים לבקר באטרקציות אלו בחורף. לכן ליד כל אטרקציה שמתאימה גם לישראלים שמטיילים בחורף הולנדי, סימנתי פתית שלג ❄

  • אם תזמינו דרך הקישורים בפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא רק שלא תשפיע על העלות שלכם אלא יש סבירות גבוהה שתקבלו הנחה!

  • אם אתם מתכננים חופשה חורפית באמסטרדם, כדאי שתקראו, וגם תיישמו, את העצות והטיפים להתמודדות עם מזג האוויר.

  • אם אתם מתכננים לבקר גם באמסטרדם, ממליצה לכם לקרוא על אמסטרדם עם ילדים ובני נוער.

רשימת האטרקציות בהולנד

גן קוקנהוף Keukenhof שימו ♥ הגן נפתח ביום חמישי 24/03/2022 ונסגר ביום ראשון 15/05/2022

במשך עונת פריחת הצבעונים, מגיעים מאות אלפי תיירים מרחבי העולם לראות את פארק הקוקנהוף. מיליוני פרחים בצבעים מדהימים, בתוך אחד הפארקים היפים בעולם. בכל שנה הנהלת הגן בוחרת נושא שלפיו שותלים ומסדרים את הפרחים היוצרים משטחי צבע וצורות. תוכלו לבלות לפחות כשעתיים וחצי עד שלוש שעות בשיטוט בין משטחי הפריחה המשגעים.

הגן נמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה מאמסטרדם ותוכלו לרכוש כאן כרטיסי כניסה לקוקנהוף כולל הסעה.

אם אתם מטיילים עם רכב, תוכלו לרכוש כאן כרטיס כניסה לגן קוקנהוף ללא הסעה.

ואם אתם כבר כאן באזור, אולי תרצו סיור בנהיגה עצמית בשדות הצבעונים.


ילדה בתחפושת אביר עם חרב ומגן
בטירת מאודן | צילום: © ענבל טור-שלום

נמצאת במרחק של כ-15 ק"מ דרום מזרח לאמסטרדם. הטירה בת כ-700 שנים וניתן לטייל בה עצמאית, עם חוברת הדרכה או בסיור מודרך באנגלית או הולנדית. תוכלו לצאת בעקבות מסלול חפש את המטמון וללמוד מי היה האויב, איך לזהות אותו ואיך להתגונן מפניו, תוכלו ללכת במבוך מסדרונות צרים ומדרגות תלולות שחלקם מגיעים לשומקום, לטפס למגדלים ולטייל גם בגנים, לראות מקרוב בזים ובדרך יהיו משימות ותחפושות והילדים יהפכו לאבירים ונסיכות.

למי: למי שאוהב טירות, אבירים ונסיכות.

ובמרחק 20 דקות נסיעה מהטירה תמצאו את מוזיאון הביצורים, בו תוכלו לקחת סיור בסירה או בהליכה, תחוו ירי תותח ומלא דשא ומרחבים.

המוזיאון נוסד בכדי לשמר את תרבות כפרי הדייגים, שהיתה סביב הים הדרומי עד לפני שהים הדרומי הופרד מהים הצפוני ע"י סכר ה-אַפְסלָאוּטדַייק, והפך לימה. אל המקום הביאו 130 מבנים היסטוריים מהכפרים ששכנו לאורך חופו של הים הדרומי ובהם תמצאו את עובדי המקום לבושים בבגדים המסורתיים לכל כפר וכפר, מבשלים תפוחי אדמה, כמו שרק הולנדים מבשלים, מעשנים צלופחים כמו שרק ההולנדים יודעים ותולים כביסה כמו שעד היום הם תולים. מלבד ההיסטוריה שתקום לתחיה מול עיניכם, במקום תמצאו גם פעילויות לילדים, סדנאות, מוזיאון מקורה, תערוכות, שייט, אירועים, הופעות ועוד.


למי: לכל המשפחה.

המקום החל להתפתח באמצע המאה ה-19 כאזור תעשיה על גדות נהר ה-זַָאנס. היום זהו כפר משוחזר עם בתי עץ וטחנות רוח, אשר אל חלקן תוכלו להיכנס וללמוד איך הן פועלות. במקום תוכלו לראות איך עושים כפכפי עץ הולנדיות, איך מייצרים גבינה הולנדית ולשתות שוקו חם מהקקאו המופק במפעל הסמוך (מריחים?). יש כמובן חנויות מזכרות ובתי קפה, ניתן לעשות שייט, להיכנס למוזיאון ועוד. הרבה ירוק מסביב ותעלות מים עם ברווזים. החניה והשירותים בתשלום.

למי: לכל מי שמעולם לא ביקר במקום בעבר.

הכניסה אל המוזיאון הסגור, טחנות הרוח ואל חלק מבתי המלאכה כרוכה בתשלום לכן רכישת כרטיס משולב לזאנסה סכאנס מומלצת. לפני הרכישה, אנא בדקו אם האטרקציות שהכרטיס כולל מתאימות לכם.

תוכלו גם לרכוש כרטיסי כניסה למוזיאון הסגור בלבד ובכך תחסכו לעצמכם את העמידה בתור.

שורת טחנות הרוח Zaanse Schans
זאנסה סכאנס | צילום: ענבל טור-שלום

שמורת הטבע הגדולה בהולנד תספק לכם נוף מרהיב של חורש טבעי, עצים ושיחים, מים כמובן ודיונות חול שהשתמרו בצורה מושלמת. תוכלו גם לראות חיות בר כמו צבאים, חזירי בר וכבשים לא מבויתות. בפארק יש שבילי הליכה, שבילי רכיבה על אופניים (ניתן לשכור אופניים במקום) ורכיבה על סוסים, ומוזיאון מרתק. הפארק משתרע על-פני 55 קמ"ר וניתן לבלות בו יום שלם.

מוזיאון קרוּלֶר מוּלֶר מתגאה באוסף השני בגודלו בעולם של יצירות ואן גוך. המוזיאון מציג גם יצירות אמנות מודרנית של קלוד מונה, פיקאסו, מונדריאן ועוד. מסביב למבנה יש גן פסלים משגע ביופיו, עם יותר מ-160 פסלים שפוסלו בידיי הפסלים המפורסמים בעולם, כמו מרתה פאן ואריסטיד מאיול, ובו תוכלו לשוטט להנאתכם.

למי: לחובבי טבע ו/או אמנות ולמי שזקוק להפוגה מהעיר.

פריחת האברש הסגולה בזמן זריחה De Hoge Veluwe National Park
זריחה וערפילים בתקופת פריחת האברש בשמורת הטבע הוחה פלואה | צילום: © ענבל טור-שלום

מוזיאון אינטראקטיבי העוסק ב-איך פועל גופנו. המבקרים במקום נכנסים למבנה הבנוי בצורת אדם יושב ומטיילים בינות למערכות הגוף.

למי: מגיל 6 ומעלה.

או במילים פשוטות – מיני הולנד. בפארק תמצאו מיניאטורות בקנה מידה של 1:25 של מבנים ידועים בהולנד, ערים היסטוריות ופרוייקטים גדולים. אטרקציה אינטראקטיבית חדשה בפארק דרכה תוכלו לגלות את השורשים ההולנדים של העיר ניו יורק. תעלו אל ספינה ו'תשוטו' אל אמריקה...האם אתם רואים סערה באופק...? וכשתגיעו אל ניו אמסטרדם, הלוא היא ניו יורק של היום תוכלו לירות בתותח… גם משחקי כדור יש בפארק, גן משחקים, מדפסות 3D איתם ידפיסו לכם מיני עצמכם ועוד.

למי: למי שרוצה להשתעשע.

גלגל ענק על חוף הים של האג

בכלל הטיילת על חוף הים כייפית ונעימה. יש המון בתי קפה נחמדים וחנויות ואפשר לבלות כאן אחר צהריים נהדר ולצפות בשקיעה.


האנס הוא הֶנְזֶל או עמי, ו-חירְטצ'יֶה היא גרייטל או תמי… ככה זה בהולנדית… זהו בית פנקייק שנראה כמו בית מהאגדות עם משחקייה לילדים גם בפנים וגם בחוץ, מגלשות, מבנים שניתן לטפס עליהם, טרמפולינות, מסלול הליכה אל תוך החורשה בעקבות פירורי הלחם שעמי ותמי פיזרו כדי להזכיר לעצמם את הדרך בחזרה הביתה ועוד.

למי: ילדים מעל גיל שנה ועד גיל 12.

❄ בית הקפה.

לונה-פארק הידוע במתקני אקסטרים כמו ה-Speed of Sound, Condor, Xpress, Goliath and Robin Hood roller coasters, שיעלו לכם את רמת האדרנלין בגוף. יחד עם זאת בפארק יש יותר מ-20 מתקנים, שאינם אקסטרים, המתאימים לילדים מגיל 6 ומעלה.

למי: לחובבי השעשועים והאקסטרים.

מעשן צלופחים Zuiderzeemuseum
מעשן צלופחים במוזיאון הים הדרומי | צילום: © ענבל טור-שלום

הדיסנילנד ההולנדי, אחד הפארקים הכי מוכרים באירופה, פארק שעשועים שנראה כמו יער אגדות עם שדונים ופיות. חלק מהפארק מוקדש לאגדות האחים גרים, חלק אחר מוקדש לסיפורי רוחות רפאים, וחלק נוסף הוא בסגנון סיפורי אלף לילה ולילה. ישנם מתקנים כמו סירת פיראטים, רכבות, קרוסלות, ורכבות הרים, מתקנים המתאימים לקטנטנים, לכל המשפחה וגם לאלו שמחפשים את האקסטרים.

למי: לכל המשפחה



יותר מ-30 מתקנים, אטרקציות ומופעים, כולל רכבת הרים, סירת פיראטים, קרוסלת ענק ופארק מים עם מגלשות.

למי: לכל הגילאים

ועוד כמה מוזיאונים מגניבים בהולנד המתאימים לגדולים ולקטנים:

מידע על חופשה משפחתית בהולנד למטייל הדתי

על טיול משפחתי בהולנד לציבור הדתי, תוכלו לקרוא בבלוג 'מטיילים בכיפה', בלוג למטייל העצמאי הכשר. עדי מתארת בחינניות את חוויות הטיול, ממליצה על כפר נופש וגם מייעצת למטיילים הדתיים איך להתארגן מבחינת אוכל כשר בהולנד ועוד.


זה הזמן לעבור על החומר, לבדוק מה מתאים לכם ואיך זה משתלב בלוח הזמנים שלכם. אם אין לכם זמן לתכנן, אל דאגה, אני מציעה שירות תכנון טיול. הולנד היא מדינה מקסימה וכיפית, יעד מנצח לחופשה עם ילדים. מאחלת לכם חופשה נעימה.


© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


366 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page