top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

גאווה באמסטרדם

השילוב המיוחד של סובלנות כלפי האחר והשונה וחשיבות החירות האישית בהולנד הופכים את אמסטרדם לבירת הקהילה הגאה העולמית, ולפיכך העיר מציעה שפע של ברים, סאונות, מועדונים, הופעות ואנדרטאות עבור קהילה זו. גם בתי מלון ומסעדות שקהל היעד שלהם הוא הקהילה תמצאו באמסטרדם וגם כאלו המגדירים את עצמם גיי friendly. על כך ועוד, בפוסט הבלוג שלפניכם.

The flag for 2SLGBTQIA +
The flag for 2SLGBTQIA +

בואו נעשה סדר בדברים: להט"ב או להטבפא״ק?

רגע לפני ההמלצות. אני מניחה שרובכם מכירים את המונח קהילת הלהט"ב (ראשי תיבות של: לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים ובאנגלית LGBT) ואת דגל הגאווה עם ששת צבעי הקשת 🏳️‍🌈. בשנים האחרונות מונח זה התרחב ל-להטבפא״ק ובאנגלית אפילו יותר: + 2SLGBTQIA וגם הדגל השתנה בנסיון לתת ייצוג לכל המנעד.


הטבלה הבאה מסבירה מה מייצגת כל אות:

2SLGBTQIA +

להטבפא״ק

2Spirit

Lesbian

Gay

Bisexual

Transgender

Queer

Questioning

Intersex

Asexua


+ Pansexual

+ Agender

+ Gender Queer

+ Bigender

+ Gender Variant

+ Pangender


ל סביות

ה ומואים

ט רנסג׳נדרים

ב י סקסואלים

פ אן סקסואלים

א מיניים

ק וויר


כל המונחים הללו אולי לא מייצגים באופן מלא את כל מנעד האפשרויות ולכן אשתמש בערבוביה במונחים להט"ב ו-להטבפא"ק וחלקית ב-הקהילה או הקהילה הגאה או מונחים אחרים מתוך הרשימה.


סובלנות באמסטרדם

כבר יותר מ-200 שנים שאמסטרדם סובלנית כלפי הקהילה הגאה אבל מה שמׅיצֶב את אמסטרדם כבירת הקהילה הם כנראה ה-Gay Games, תחרויות הספורט לקהילה הגאה, שנערכו בעיר בשנת 1998, בפעם הראשונה באירופה ומחוץ לארה"ב, ובהמשך, מצעדי הגאווה המושקעים והמרהיבים המתקיימים אחת לשנה בתעלות העיר, שעליהם תוכלו לקרוא בפוסט הבלוג שבוע הגאווה באמסטרדם.


Homomonument tekening
השרטוט של אנדרטת הומומונומנט באמסטרדם

כבוד לדורות הקודמים

נתחיל בנתינת כבוד לבני הקהילה שנרצחו על רקע נטייתם המינית, באנדרטה המסמלת את הדרך הארוכה אל שוויון הזכויות שהשיגו ההומואים בהולנד והרבה מעבר לכך.

אנדרטת ה-הומומונומנט היא אנדרטה מרגשת הממוקמת במרכז אמסטרדם על גדות תעלת קייזרסחראכט (Keizersgracht). האנדרטה נבנתה בשנת 1987 ומורכבת משלושה משולשי גרניט ורדרד אשר יוצרים יחדיו משולש אחד גדול. שלושת המשולשים מייצגים את העבר, ההווה והעתיד ומנציחים את כל מי שנרצח (ועדיין נרצח) או נרדף בשל נטייתו המינית ו/או זהותו. האנדרטה מזכירה לנו שבהולנד חוגגים את החופש להיות מי שאנחנו וקוראת לנו להיות ערניים בהווה ובעתיד.

מוטיב המשולש מתבסס על סמל המשולש הוורוד, אותו נאלצו לענוד ההומוסקסואלים במחנות הריכוז של גרמניה הנאצית, ואין זה מפתיע שהאנדרטה הוקמה דווקא בבירתה של הולנד, המדינה הראשונה שנתנה תוקף חוקי לנישואים חד מיניים.

הטקסט על האנדרטה "לחברות תהיה תשוקה אינסופית" (Naar Vriendschap Zul Een Mateeloos Desire) הוא שורה מתוך שיר מאת הסופר ההומוסקסואל היהודי יעקב ישראל דה האן (1881-1924).


מרכז המידע של קהילת הלהטבפא"ק באמסטרדם

בסמוך להומומונומנט תמצאו את ה-פינק פויינט אמסטרדם, קיוסק קטן המשמש כמרכז המידע בעיר עבור הקהילה. פינק פוינט אמסטרדם מספק מידע כללי ותיירותי עבור הקהילה ומשמש גם כחנות מזכרות ומתנות קוויריות.

המקום החל לפעול באותה שנה בה נערכו תחרויות הספורט לקהילת הלהט"ב בעיר ומה שהתחיל כנקודת מידע ארעית, התפתח למה שהוא היום, מקום קבוע הלוקח חלק ויוזמה באירועים, תערוכות, הנצחה והפגנות הקשורים לקהילת הלהט"ב.


Living by Numbers אנדרדה לזכר קורבנות האיידס באמסטרדם
חיים לפי מספרים | צילום: © ענבל טור-שלום

כבוד לקורבנות האיידס

לא רחוק ממזרח לתחנת סנטראל, תמצאו את האנדרטה Living by Numbers, שנוצרה על ידי האמן הצרפתי ז'אן מישל אותוניאל. לאנדרטה יש צורה של חשבוניה ענקית, הסופרת את הזמן לאחור עד שהמחלה תפוס מן העולם. חרוזי החשבונייה המקסימים עשויים מזכוכית מנופחת בעבודת יד והרקע של כחול השמים והמים מבליט את האנדרטה.

את השראה קיבל אותוניאל ממספרים: מספר הקורבנות, מספר האנשים שחיים עם HIV, מספר תאי CD4. אנדרטת האיידס היא מגדלור של תקווה ותמיכה לכל מי שחי עם HIV. במקביל זו מחווה לכל החברים, התומכים, העובדים הרפואיים, הפעילים והמדענים. וכמובן זוהי גם אנדרטה, המוקדשת לכל אהובינו שמתו מאיידס.

בתקופה שהאזור עבר שיפוץ והאנדרטה המתינה במחסן לחזור למקומה, עיריית אמסטרדם הזמינה יצירת אמנות רחוב ששימשה תחליף זמני לאנדרטת האיידס. על כך תוכלו לקרוא בעמוד הפייסבוק שלי אמסטרדם החוויה האמיתית Amsterdam Experience with a Local Photographe.


אזורי בילוי וקניות לגברים גאים באמסטרדם

בשל חוקים נגד אפליה והדעות הליברליות של העיר, מטיילים הומוסקסואלים יכולים לצפות שרוב המקומות יהיו ידידותיים, כלומר הצוות מחויב להתייחס לכל האורחים והקונים באופן זהה ללא קשר לנטייתם המינית או לזהותם המגדרית. מקומות הבילוי של קהילת הלהטבפא"ק וחנויות הפונות לקהל יעד זה, מפוזרים על-פני כל העיר אך ריכוזים גדולים יותר עבור גייז ניתן למצוא בחמישה אזורים עיקריים. להלן פירוט האזורים עם המלצות למקומות האיכותיים בכל אזור.


אזור Warmoesstraat

אזור וַוארְמוּס-סטראט נמצא בסמוך לרובע החלונות האדומים, בין תחנת סנטראל לכיכר דאם והוא משופע בחנויות ייעודיות לזרמים השונים בקהילה, בפיק-אפ בארים, בארים המציעים חדרים חשוכים וחדרי תענוגות, מועדונים קינקים לצעירי הקהילה ועוד. להלן שלושה מוסדות ותיקים, ידועים וטובים באזור זה.


אחד ממועדונים הגייז והפטיש הוותיקים בעיר המציע בר וחדרים חשוכים בקומה השניה בהם תוכלו למצוא רצועות, נדנדות, גלורי הולס, ספסלי סקס ועוד. אין קוד לבוש מחייב אבל בהחלט יש ציפיה שתגיעו בלבוש הולם למקום, לסצנה ולאווירה. לערבי נושא, בידקו את אתר המועדון.


החנות הראשונה בעולם המתמחה במכירת קונדומים, נפתחה בשנת 1987, בעקבות החשש מהתפשטות נגיף ה-HIV, בכדי לספק היצע ומידע בנושא ושירות טוב. המטרה הייתה להסיר את הטאבו סביב מכירת קונדומים ולספק מידע הולם על הסוגים והגדלים השונים הזמינים מבלי לעשות מזה עניין. קרן קונדומרי תומכת ביוזמות המקדמות מין בטוח.


המקום מעוצב וסטייליסטי, פתוח 365 ימים בשנה ומציע בר, לאונג', ג'קוזי, בית מרחץ טורקי, סאונה פינית, תאים פרטיים, ארוחות קלות, עיסוי, לאונג' עישון, ולמעשה מרחב מוגן ורגוע לפינוק גברים גאים. במקום מתקיימים ערבי נושא, כמו ערב ללא מגבות או ערב לצעירים.


אזור Nieuwezijds Kolk

האזור נמצא לא רחוק מאזור וַוארְמוּס-סטראט, למעשה מהצד השני של רחוב דאמרק וגם שם תמצאו כמה ברים עם מוזיקה חיה, חדרים חשוכים ובמקומות מסוימים גם אווירה קינקית. הדירוג של מקומות אלו אינו גבוה ולכן אני לא מציינת מקומות ספציפיים, אבל אם תדרימו מעט, תמצאו את שלושת המקומות הבאים.


בר ומועדון לקהילת הלהט"ב וחברים, שזכה במקום הראשון לשנת 2015 כ-בר הגייז הכי טוב בהולנד! עם מקום לשבת בפנים וגם בחוץ, האווירה משתנה בהתאם ליום, לשעה ולמצב הרוח, מאווירה נינוחה ועד מסיבה קופצנית. קוקטיילים מצויינים ודי. ג'ייז גאים עושים את המקום לנעים.


תיאטרון מסעדה המציע מופעי דראג ייחודיים באווירה אינטימית. יגישו לכם ארוחה הכוללת שלוש מנות שבמהלכה תוכלו להנות גם ממופע דראג מקסים ומשעשע.


כל מה שגיי צריך לפני שהוא יוצא למועדון פטיש; בגדים, תחתונים, צעצועים ועוד. במקום תמצאו גם מזכרות ומתנות עם קריצה לקהילה, מגזינים, סרטים, גלויות ועוד.

Zeedijk Amsterdam evening photo Christmas lights
רחוב זיידייק באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

אזור Zeedijk

במשך שנים רבות היה רחוב זֶיידַיׅיק, הרחוב הסיני, מרכז הרשע והפשע של אמסטרדם, אבל ככל שהעיר התנקתה, כך גם האזור הזה וכיום זהו אזור מלא מסעדות, בתי קפה, חנויות ותיירים. מקומות רבים באזור מגדירים את עצמם כ-גיי פרנדלי, ישנו פאב ותיק הפונה לקהל הנשי, ועל כך בהמשך, ומקום אחד ש"נותן בראש".

אחד הפאבים המוכרים והאהובים בעיר עבור גברים שאוהבים גברים. בר רועש המשקיף על תעלה עם ערבי נושא קבועים, קריוקי, תקליטנים ומופעי דראג. המקום ידוע בקוקטיילים המצוינים ובאווירה השמחה והוא פתוח שבעה ימים בשבוע החל מהשעה 1600.


אזור Regulierdwarsstraat

רחוב רחוּלׅירְס-דוַואְרס-סטראט (נראה אתכם מצליחים להגות את השם הזה בנשימה אחת) נמצא מאחורי שוק הפרחים הצף, אזור טרנדי ודיי מיינסטרימי, עם בארים ופאבים המציעים גם הופעות ומסיבות רחוב, בתי קפה עם ישיבה בחוץ ואווירה רגועה ונעימה בוודאי במהלך היום. בערבי סוף השבוע האזור מעלה הילוך.


גיי בר ומסעדה פופולריים במרכז סצנת הגייז המיינסטרימית המציע גם מקומות ישיבה בחוץ, אלכוהול מגוון, קוקטיילים, חֲטִיפִים ליד האלכוהול ומזון מנחם. ברביעי ערבי קוקטיילים בראשון ערבי דראג, אחלה מוזיקה ומשחקים משעשעים. המקום פתוח שבעה ימים בשבוע החל מהשעה 1500 ולא ניתן להזמין מקום מבעוד מועד.


גיי בר קטן, נעים וידידותי עם אווירה טובה וצבעונית. מוזיקה לריקודים, דרינקים וקהל מגוון. המקום פתוח שבעה ימים בשבוע החל מהשעה 6 בערב.


אזור Kerkstraat

רחוב הכנסיה הוא רחוב עתיק וציורי שבשנות ה-50 של המאה הקודמת החל להתפתח כמעוז הקהילה הגאה. כיום תמצאו באזור בתי עסק המגדירים את עצמם כ-גיי פרנדלי כמו גם מוסדות המתמקדים בקהילת להטבפא״ק.

gay pride Amsterdam 2022
חוגגים גאווה | צילום: © ענבל טור-שלום

גיי בר ידוע ונינוח עם שולחן ביליארד פופולרי, וגם מפגשי בינגו ו-Happy Hour הפועל משנת 1978. המקום נפתח בשעה 1600, ומאפשר לאורחי המקום להיות הם עצמם בחופשיות, כולל עירום וסקס כל עוד אף אחד לא נפגע. המקום פתוח גם למי שאינו נמנה עם הקהילה אך שימו לב כי אם אינכם מהקהילה, אתם אורחים במרחב.


מועדון ותיק שהבעלים הם מוותיקי הסצנה בעיר, שעדיין מעורבים בכל מה שקורה באמסטרדם בהקשר לקהילה. המועדון מציע ערבי נושא לגייז בלבד, הלבשה תחתונה, בגדי ספורט, בגדי עור, עירום, סאדו-מאזו ועוד. במקום תמצאו גם חדרים חשוכים, תאים פרטיים, מלתחה שמורה ללא עלות, קונדומים בחינם וגודיז נוספים. שימו לב כי הכניסה היא מגיל 18. המקום פתוח בערבי רביעי עד ראשון.


אזור רחוב Amstel

רחוב אמסטל הוא הרחוב הנמצא על הגדה הדרומית של נהר האמסטל, ממש היכן שבאופן רשמי הנהר מתפצל לתעלות. מהצד הדרומי של הבלוק תמצאו את כיכר רמברנדט, כיכר שוקקת המוקפת במסעדות, בתי קפה ומועדונים.

שם המקום הוא כנראה פרפרזה על סטודיו 54 שהיה מועדון דיסקו ידוע במנהטן במהלך שנות ה-70 וה-80, שם חגגו כל הסלבס של התקופה. לעומת זאת, בשעות היום, אמסטל 54 נראה ומרגיש כמו בית קפה הולנדי טיפוסי, אך עם רדת החשכה, מלכות הדראג יוצאות אל אור הזרקורים והחגיגה מתחילה. אלכוהול, מוזיקה והופעות באווירה נעימה ותוססת.


בקפה מונמרטר תמצאו צוות ידידותי, אווירת דיסקו, קלאסיקות מוזיקה משנות ה-80 וה-90, שירה בציבור ותחרויות זמר, מוזיקה הולנדית טיפוסית, הופעות חיות וגם להיטים עכשוויים. בקיצור, שמח ואיזי.


בית קפה שיקי בלוק עכשווי עם מקומות ישיבה בחוץ לצד התעלה. קפה מצויין ויין מעולה לצד חטיפים, ארוחות בוקר החל משעה 0800, וארוחות צהרים קלות. המוצרים אורגניים והמאפים נאפים במקום. שימו לב כי יש להזמין מקום דרך האתר.


דראג שואו בר לֶלֶבֶּל, כשמו כן הוא, בר המציע מופעי דראג הפתוח בימים חמישי עד ראשון בשעות משתנות. ערבי קריוקי בימי ראשון, חמישי הוא ערב לאונג' וצ'יל שבו תוכלו לפגוש את הבנות המופיעות במועדון ובשישי ושבת נערכות ההופעות.


Gay couple kissing black and white photo
צילומי זוגיות עם ענבל טור-שלום

בילויים ועניינים לגברים גאים - מחוץ למסלול

גם מחוץ לאזורים שהזכרתי לעיל תמצאו מקומות המספקים שירותים לגייז. ליקטתי עבורכם שלושה מיוחדים.


חנות שהיא מוסד ותיק ומוכר בסצנה, המציעה בגדי עור, לאטקס, גומי ועוד, אביזרי BDSM, אביזרי פטיש, צעצועים לגברים וכל מה שיעלה על דעתכם וגם מה שלא. החנות ממוקמת על גדות תעלת פּרִינְסֶנְחרֵאכְט, לא רחוק מכיכר דאם.


מועדון דיסקו לקהילה הגאה המנוהל מזה 37 שנים 100% בידי מתנדבים/ות. הרווחים מהפעלת המקום נתרמים לפרויקטים עבור הקהילה ברחבי העולם. המסיבות נערכות בימי ראשון בשעות 2200-0300, הכניסה כרוכה בתשלום -.3 € במזומן בלבד, עלות המשקאות זולה מאד ולא ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או הטלפון. אנא קראו את כללי ההתנהגות של המקום לפני הביקור.


מארק מקבל קהל בביתו והוא מציע טיפולי יופי ומסאג' לגברים בלבד. הוא משלב מספר טכניקות טיפול להקלה על בעיות וכאב, טיפולים משרי רוגע, כמו גם טיפולי scrub לפנים ולגוף, מסיכות חימר, שעווה, גילוח ועוד.


גיי עם שיק

באמסטרדם יש כמה וכמה חנויות בגדים ואפילו חייטים המתמחים באופנת גברים. הגזרות נאות, הצבעים יפים, הגימור מעולה והשיק נוטף. Dress to impress. להלן כמה מהמקומות היפים והשווים בעיניי.



אהבת נשים באמסטרדם

עד תחילת המאה ה-21 הסצנה הלסבית באמסטרדם פרחה. היו כאן מועדונים, בתי קפה, מסיבות וגם בנינים שלמים שנשים פלשו אליהם והפכו אותם למקום מגורים לקהילה הלסבית של אמסטרדם. אמסטרדם ידועה בסובלנות שלה ולכן לא רק לסביות הולנדיות נהרו לעיר הבירה אלא גם לסביות מרחבי העולם עברו לגור כאן.

ואז הסצנה התחילה להרגע, שלא לומר, לגווע. חלק ניכר מהקהילה הלסבית של אמסטרדם הפסיק לחפש ריגושים ובילויים. הן רצו למצוא את האחת, לגור ביחד, לפתח קריירה ולנהל חיי משפחה.

אמסטרדם היא עיר של סוחרים, ובהתאם לכך, ההיצע יהיה בהתאם לביקוש, ולכן מספר מקומות הבילוי המשרתים ומוקדשים ללסביות בלבד באמסטרדם הלך וקטן.

בשנים האחרונות, הסצנה עוברת תהליך תחייה והתחדשות ולאט לאט נפתחים מקומות חדשים המוקדשים לנשים. להלן כמה מוסדות ותיקים ששרדו לצד מקומות חדשים.


Reguliersdwarsstraat Amsterdam rainbow flags 5 women in rainbow color tshirts
צילומי מסיבת רווקות עם ענבל טור-שלום

קפה סָארַיׅין הוא בית קפה בר מיתולוגי, נעים וקטן הנמצא בלב שכונת היורדאן. המקום נפתח בשנת 1978, על ידי קולקטיב של עשר נשים שהחליטו לפתוח בית קפה שיהיה מעוז לכוח נשי. ב-1999, עם העברת הבעלות, הוחלט שהמקום יקבל בברכה כל אדם עם "ראש קווירי" גם אם היא/וא לא שייכים לקהילה. במקום, שבו עדיין שולטת נוכחות לסבית חזקה, ניתן למצוא מוזיקה טובה, סטוצים מזדמנים, הכרויות לטווח ארוך, ואת שולחן הפול המפורסם שנמצא במרתף ורושם סביבו פעילות ערה ותחרותית מדי ערב.


אחד הפאבים שהוא ממש מוסד ותיק ואגדי ברחוב זֶיידַיׅיק באמסטרדם, שפתח את שעריו עוד בשנת 1927! הפאב הוקם על-ידי בת' ואן בירן, לסבית מוצהרת, מה שהפך את הפאב הזה לסמל חשוב בהיסטוריה של הקהילה הגאה של אמסטרדם. מאז ומעולם הפאב הזה היה עבור הקהל הנשי אך תמיד הפגין סובלנות כלפי גברים. הפאב קטן, אינטימי ומלבד העניבות התלויות מהתקרה, הוא נראה כמו "קפה חום" טיפוסי.


בעמוד הבית של אתר האינטרנט של בר בוקה כתוב באותיות קידוש לבנה: בר לסביות באמסטרדם. בהמשך, באותיות הקטנות, כתוב שאמנם המקום ממוקד לקהל הלסבי, אך הוא פתוח לקהל הרחב. סביבה נעימה ובטוחה, אנשים באותו ראש מרחבי העולם, אירועים, קריוקי, אלכוהול ופינגר פוד. המקום פתוח בימים חמישי עד ראשון בשעות משתנות וניתן להביא למקום אוכל שרכשתן במקום אחר.


מועדון לסביות חדש יחסית באמסטרדם, הנמצא ברחוב רחוּלׅירְס-דוַואְרס-סטראט האזור הטרנדי והדיי מיינסטרימי של קהילת הלהטבפא"ק באמסטרדם. המקום והצוות נעימים, המוזיקה טובה, אפשר לרקוד ויש ערבי נושא.


ג'ני הוא ליין מסיבות עבור הדור היותר צעיר של נשים שאוהבות נשים, המציע מסיבות לאורך השנה בדרך כלל באמסטרדם ולפעמים בעיר אוטרכט. עדכונים על האירועים הקרובים תמצאו באינסטגרם ובפייסבוק.


בר מועדון לקהילת הלהט"ב וחברים, עליו כתבתי לעיל, עורך מידי פעם ערבים לנשים. שווה לבדוק.


מיוחדים עבור נשים

זוג נשים לסביות מתנשקות
צילומי זוגיות עם ענבל טור-שלום

חנות ותיקה זו, בבעלות שתי נשים, נפתחה בשנת 1988 כדי לתת את הטון מהצד הנשי ולספק צעצועי מין עבור נשים. החנות מציעה מגוון דילדואים, ביגוד ואביזרים לסדו-מזו, בגדים תחתונים סקסיים במיוחד, סדנאות, עצות ועוד.


חנות בגדי נשים במידות גדולות הממוקמת בשוק אלברט קאופ, השוק הפתוח השבועי הגדול באמסטרדם. החנות בבעלות נשית ומציעה מעילים, שמלות, חצאיות, חולצות ומכנסיים, אופנה עכשווית וגם וינטג'.


מבשלת בירת הבוטיק "מבושל על-ידי נשים" נוסדה בשנת 2013 על-ידי דוֹ ו-טֶסֶל, שתי אחיות אמסטרדמיות. האחיות משלבות בבישול הבירה הרבה עשבי תיבול עם מאלט ועם חיטה מה שנותן טעם מרענן ומיוחד לבירה שלהן. כיום ניתן לרכוש חלק מהבירות בסופרמרקט או ללגום אותן בברים באמסטרדם, אבל אין כמו לשבת בבר של דוֹ ו-טֶסֶל.


פסטיבלים ואירועים לקהילת הלהטבפא"ק באמסטרדם

אמסטרדם מארחת פסטיבלים הפונים אל כל הז'אנרים השייכים לקהילה, גם עבור חובבי בגדי העור והפטיש, עבור הדובים פסטיבל סרטי טראנס ועוד ועוד. הינה כמה בולטים לדוגמה.


פסטיבל סרטי קולנוע בינלאומי המתקיים באמסטרדם משנת 1996 המציג סרטים עלילתיים, סרטים דוקומנטרים וסרטים קצרים המוקדשים לקהילה הקווירית. הסרטים הנבחרים להציג בפסטיבל הם סרטים עלילתיים וסרטים דוקומנטריים שרק לעיתים רחוקות מוקרנים בהולנד או אף מעולם לא הוקרנו בהולנד.


פסטיבל מוסיקה וריקודים תחת כיפת השמיים, אבל לא רק, שנערך כמה פעמים בשנה, עם במות המארחות די. ג'ייז והופעות של אמנים הולנדים ובינלאומיים. הז'אנרים המושמעים ביותר הם אלקטרוני, האוס, דיסקו, פופ, טכנו, R&B ודאנסהול. מארגני הפסטיבל מעידים כי הם פועלים למען אחדות גלובלית, אהבה, שלום וקבלה במטרה ליצור ולתת במה לאמנים המשתייכים לקבוצות חסרות ייצוג שעדיין לא מקובלות לחלוטין בחברה שלנו.


מצעד הגאווה באמסטרדם נערך בכל שנה בשבת הראשונה באוגוסט, וחגיגות הגאווה מתחילות כבר שבוע לפני. המצעד הוא למעשה משט הנערך על דוברות השטות בתעלות העיר ומהווה את הקליימקס של השבוע. מה עוד קורה באמסטרדם לכבוד שבוע הגאווה? מצעד הליכה, קונצרטים, מסיבות במועדונים, מסיבות רחוב, תערוכות, פעילויות ועומס מבקרים בעיר.


גברים, נשים וכל המנעד. כולנו משפחה אחת | צילומים: © ענבל טור-שלום


מלונות ידידותיים לקהילת הלהט"ב באמסטרדם

כפי שכבר כתבתי, בשל החוקים בהולנד כנגד אפליה, גם עובדי בתי המלון מחוייבים להתייחס אל כל האורחים באופן מכבד ונעים ללא הבדל, וסביר להניח שלא תתקלו בכל אי נעימות על רקע היותכם חלק מהקהילה הגאה. ישנם כמה וכמה בתי מלון המגדירים את עצמם כ-גיי פרנדלי, להלן שלושה הממוקמים במרכז העיר.


gay pride Amsterdam and rainbow flag
מצעד הגאווה באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

מלון ארבעה כוכבים ידידותי לקהילת הלהטבפא"ק עם דירוג גבוה בגוגל ובבוקינג דוט קום. המלון בניהול משפחתי ומעוצב בסגנון עכשווי התואם את גישת הבעלים לקיימות.


בעבר המלון היה ידוע כמלון הגייז פופולארי ביותר באמסטרדם והיה ה-מקום לינה לגייז במשך שנים רבות. כיום ההנהלה מדגישה כי המלון שמח לארח אורחים בעלי כל נטיה מינית, הגדרה מגדרית או כל הבדל אחר. המלון מציע ארוחת בוקר ושירות אישי.


אחד מהמלונות החביבים על ישראלים, וגם אחד מהמלונות הידידותיים לקהילה הגאה. חלק מהמלון ממוקם בבניין עתיק המשקיף על נהר האמסטל, מיקום מושלם קרוב לרבים מהברים והמועדונים המובילים של אמסטרדם, שלרובם ניתן להגיע בהליכה קצרה. המלון מתהדר בחדרים נוחים ומרוהטים היטב, והאורחים יכולים ליהנות מהבר והמסעדה שבמקום.



© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לסכם, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה.

מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


bottom of page