top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

בתי מלון באמסטרדם - המלצות לפי אזורים בעיר

Updated: Jan 9, 2022

בחירת מלון זה עניין מאד אישי. כל אחד והתקציב שלו, לכל אורח חשובים שירותים שונים במלון, המרחק מאטרקציות תיירות, וכמובן איזה אזור במרכז אמסטרדם או מחוץ למרכז העיר מתאים לאופי שלכם. כל המידע כולל המלצות למלונות לפי אזורים באמסטרדם בכתבה שלפניכם.


מלון אמסטל באמסטרדם | צילום: © ענבל טורש-לום

לינה באמסטרדם - כללי

עלות לינה באמסטרדם

עלות לינה במרכז אמסטרדם היא סביב 170 € ללילה לחדר זוגי בבית מלון סביר. לפעמים ניתן למצוא חדר בעלות נמוכה יותר וכמובן גם בעלות יקרה יותר, גם סביב ה- 10,000 € ללילה כמו במלון אוקורה היוקרתי. מחירי חדרי המלון מתייקרים גם סביב החגים, אירועים מיוחדים כמו חגיגות יום המלך, מצעד הגאווה, חופשת הכריסטמס והשנה האזרחית החדשה, כשגן קוקנהוף פעיל או תערוכות ענק בינלאומיות שמתקיימות בעיר וכדומה. בנוסף, יש אנשים שתפקידם הוא לעשות אופטימיזציה למחיר חדרים בבתי מלון והמחיר משתנה בהתאם לנתונים לפעמים אפילו תוך דקות.


דירות באמסטרדם

באופן עקרוני עלות השכרת דירה לשהות קצרה באמסטרדם אינה בהכרח זולה יותר מעלות חדר בבית מלון! שימו לב כי החוק בהולנד אומר שאסור להשכיר דירה ליותר מ-4 אנשים, אלא אם הם משפחה, לדוגמה; זוג הורים ושלושה ילדים. אם אתם שלושה זוגות חברים (או יותר) או חמישה חבר'ה (או יותר), יהיה עליכם להתפצל לשתי דירות (או יותר).

לאור העקיצות הרבות עם השכרות דירות לשהות קצרה, ממליצה לכם להזמין את הדירה דרך אתר מוכר וידוע, כמו בוקינג, ולא להתפתות לבקשת "הבעלים של הדירה" לעקוף את המערכת ולסגור ישירות מולם.


הוסטלים באמסטרדם

הוסטל או בעברית: אַכְסַנְיָה, הוא מקום לינה למטיילים, בו ניתן לשכור חדר פרטי או מיטה בחדר משותף. במקרים רבים חדר-המגורים, השירותים, חדר האמבטיה והמטבח הם משותפים לכל האורחים. אכסניות הן בדרך-כלל פחות רשמיות וזולות יותר מבתי מלון, והלקוחות העיקריים הם מטיילים צעירים, רבים מהם תרמילאים. היתרון העיקרי של אכסניה, מלבד העלות, הוא ההזדמנות לפגוש מטיילים אחרים מכל רחבי העולם. אמסטרדם מזמן אינה עיר תרמילאים מובהקת ולכן כמות ההוסטלים בעיר אינה גדולה ורובם מקבלים ציון לא גבוה בקרב המדרגים. בגלל העלות הגבוהה של הנדל"ן במרכז העיר, רוב ההוסטלים אינם ממוקמים ממש במרכז. יחד עם זאת, ניתן למצוא אי אילו הוסטלים שווים במרכז.


מערכת חימום ומערכת קירור בחדר המלון

הולנד ערוכה היטב למזג אוויר קר ולכן הסירו דאגה מליבכם, סביר להניח שלא יהיה לכם קר בחדר במלון, בהוסטל או בדירה. מצד שני, מכיוון שבהולנד יש רק כ-14 ימים חמים בשנה במצטבר, לא בכל חדרי בתי המלון יש מיזוג אוויר או מערכת בקרת אקלים. רוב הסיכויים שבדירות אין מיזוג אוויר. אם אתם מתכננים לבקר בהולנד בחודשי הקיץ, הזמינו מלון שבחדרים יש מערכת מיזוג אוויר או מערכת בקרת אקלים, שתשמור על טמפרטורה קבועה ונעימה בחדרכם. לפני שאתם יוצאים בבוקר מהחדר, אל תשכחו לסגור את החלונות ואת הוילונות, בכדי לחסום את קרני השמש. אם לא, חדרכם יהפוך לחממה.


עישון במקומות לינה לתיירים

אסור לעשן בבתי מלון בהולנד. נקודה. אם צוות הניקיון חושד שעישנתם בחדר הם יעבירו את המידע להנהלת המלון ואתם תקבלו קנס שיכול להגיע גם ל-300 €! אותו הדין חל גם על הוסטלים, B&B וכל מקום לינה מקצועי, בניגוד למקום לינה חובבני, כלומר אייר ביאנבי, שם בעל הבית מחליט אם מותר או אסור לעשן בדירה. ישנם מעט מאד חדרי מלון באמסטרדם שיש להם מרפסת, ממליצה לכם לוודא מבעוד מועד אם מותר לכם לעשן על המרפסת.


מס תיירות ללנים באמסטרדם

החל מה -1 בינואר 2020 בנוסף על מס התיירות הקיים בגובה 7%, יהיה חיוב בסכום קבוע של 3 אירו לאדם ללילה עבור שהייה בחדר במלון, דירת נופש, B&B וכו'.


בתי מלון נגישים באמסטרדם

אם אתם אנשים עם צרכי נגישות, ממליצה לכם לקרוא את הכתבה נגישות באמסטרדם בפרט ובהולנד בכלל הכוללת גם מידע לגבי חיפוש בתי מלון נגישים.


בתי מלון המותאמים למטייל הדתי בהולנד

מידע על בתי מלון המותאמים למטייל הדתי בהולנד כמו גם מידע על אוכל כשר, כולל רשימת חנויות ומסעדות כשרות באמסטרדם תוכל למצוא בבלוג המצויין 'מטיילים בכיפה' של עדי, שכותבת על טיולים בארץ ובעולם לציבור הדתי.


הזמנת חדר במלון

אפשרויות הלינה המופיעות בכתבה זו נבחרו על-פי המלצות מטיילים שלי, בהמשך להכרותי עם המלון דרך העבודה עם הקונסיירז' או לפי הדירוג וההמלצות באתר בוקינג דוט קום וגוגל מפות.

לפני שאתם מזמינים, ממליצה לכם לקרוא את כל הפרטים המופיעים בתיאור המלון, כולל תנאי ביטול ושינוי, תנאי תשלום, מה כוללת העלות וכו'.

כדי לבדוק זמינות חדרים בתאריכים בהם תבקרו באמסטרדם וכדי לבצע הזמנה, אנא הקליקו על שם בית המלון, באתר של בוקינג הכניסו בתיבת החיפוש את התאריכים ומספר האנשים והקליקו - חפש.

בפוסט זה אני ממליצה על מלונות בדרגות מחיר שונות.

אם תזמינו דרך הקישורים בפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא תשפיע על העלות שלכם.


מפת מרכז העיר אמסטרדם
מפת מרכז אמסטרדם מחולקת לפי אזורים | © ענבל טור-שלום

חלוקת מרכז אמסטרדם לאזורים והמלצות לבתי מלון בכל אזור

אמסטרדם מחולקת ל-8 מחוזות, כאשר כל מחוז מחולק לשכונות. לכל שכונה יש אופי משלה, שמתאים לסוג שונה של אנשים, וכמעט בכל שכונה ניתן למצוא מקומות לינה לתיירים במגוון מחירים.


האזורים הכי שווים ללינה במרכז העתיק של אמסטרדם

🏨 התחנה המרכזית של אמסטרדם - תחנת סנטראל

אזור קטן יחסית שנכון לכתיבת שורות אלו עובר שינויים ושיפוצים. האזור עמוס באנשים שבאים או יוצאים מ/אל מרכז אמסטרדם ומשופע במסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות כמו גם מעגן הסירות לשייט תעלות. בתחנת סנטראל יש קניון קטן בו תמצאו חנויות, בתי קפה ומזללות, שירותים ציבוריים וגם מרפאה עבור תיירים. האזור נוח מבחינת הנגישות לתחבורה ציבורית ולאזור כיכר דאם אך רועש ועמוס באנשים.


המלצות על מלונות באזור תחנת סנטראל

קצת אחרת - סירת מגורים Houseboat Westerdok


🏨 כיכר דאם והעיר הפנימית

האזור העתיק ביותר באמסטרדם וכיום העמוס ביותר בתיירים. כיכר דאם נמצאת במרחק 5-10 דקות הליכה מתחנת סנטראל, התחנה המרכזית של אמסטרדם. באזור זה תמצאו את הצ'יפס הכחול, ארמון המלוכה, מוזיאון מדאם טוסו, מוזיאון ריפליס, חנויות מותגי הרשתות הגדולות, חנויות מזכרות, מסעדות, בתי קפה וקופישופס כמובן. האווירה באזור עמוסה וקדחתנית משהו.


המלצות על מלונות באזור

שלושת חביבי הישראלים:

Hotel NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky

קצת אחרת - Hotel V Nesplein

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 כיכר רמברנדט

כיכר קטנה ונחמדה סביבה נמצאים בתי קפה, ברים ופאבים, מועדוני מוסיקה וריקודים, קופישופס והאייס-בר. לצד התעלה שמאחורי כיכר רמברנדט תמצאו את מוזיאון הצילום. כיכר רמברנדט נמצאת במרחק של כ-15 דקות הליכה מכיכר דאם וכ-10 דקות נסיעה בחשמלית מתחנת סנטראל. בערבים ובעיקר בסופי שבוע האזור עמוס יותר עם בליינים מקומיים כמו גם תיירים והאווירה נעימה ויחסית רגועה.


המלצות על מלונות באזור

שלושת חביבי הישראלים:

קצת אחרת - היוקרתי Waldorf Astoria Amsterdam

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


Flower market Amsterdam
הגב של שוק הפרחים באמסטרדם בשקיעה | צילום: © ענבל טור-שלום

🏨 כיכר לַיׅידְסֶפּלַיׅין

כיכר קטנה שנמצאת על התפר בין מרכז העיר לבין אזור המוזיאונים והפונדלפארק. רחוב לַיידְסֶסְטרַאט המוביל אל כיכר ליידספליין מלא בחנויות בגדים, אקססוריז, נעלים, קוסמטיקה ועוד. סביב הכיכר תמצאו בתי קפה, קופישופס, ברים ופאבים, וברחובות הקטנים שסביב לכיכר תמצאו גם מסעדות ומועדוני מוסיקה וגם נקודת יציאה אחרת לשייט בתעלות העיר. ליידספליין נמצאת במרחק של כ-15 דקות נסיעה בחשמלית מתחנת סנטראל וכעשרים דקות הליכה מכיכר דאם.


המלצות על מלונות באזור

קצת אחרת - האלגנטי American Hotel Amsterdam

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 חגורת הזהב

חגורת הזהב הוא החלק בו נמצאות שלוש התעלות שנחפרו בתקופת תור הזהב של הולנד. התעלות מקיפות כמעט באופן מלא את העיר הפנימית ומכאן הכינוי לאזור. לצד התעלות תמצאו בתי סוחרים עשירים, שחלקם עדיין משמשים כבתים פרטיים, חלקם הפכו למשרדים וחלקם לבתי מלון מפוארים. ברחובות הקטנים המחברים בין התעלות, כמו באזור תשעת הרחובות, תמצאו חנויות בוטיק עצמאיות, בתי קפה קטנים ומסעדות נחמדות.


המלצות על מלונות באזור

Miauw Suites, canal view city centre hotel

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 שכונת היורדאן

שכונה זו נבנתה כשכונת פועלים שהפכה במהלך השנים לאזור הבוהמי של אמסטרדם. רוב הרחובות בשכונה צרים ורוב הבתים קטנים. בשכונה אין אטרקציות תיירות גדולות אלא בעיקר דירות מגורים עם אזורי חנויות עצמאיות, מסעדות, בתי קפה, פאבים מסורתיים ושני שווקים; שוק איכרים בשבת ושוק עתיקות ויד שניה ביום שני.


המלצות על מלונות באזור

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 הרובע היהודי לשעבר

הרובע היהודי לשעבר הוא אזור גדול יחסית בו נמצאים בית הכנסת הפורטוגזי, המוזיאון היהודי, גן החיות ארטיס, מוזיאון המחתרת ההולנדית, בית רמברנדט, שוק הפשפשים ווטרלופליין ועוד. בשעות היום כאשר שוק הפשפשים פעיל (סגור ביום א') והחנויות פתוחות האזור הומה ואחרי שעות הפעילות יחסית שקט. כמובן שיש מסעדות ובתי קפה באזור ונסיעה של כ-15 דקות בחשמלית תביא אתכם לכיכר דאם.


המלצות על מלונות באזור

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


מפת אמסטרדם
מפת אמסטרדם מחולקת לאזורים | © ענבל טור-שלום

האזורים הכי שווים ללינה מחוץ למרכז אמסטרדם


רוב התיירים מעדיפים לקחת מלון במרכז העיר ולכן לפעמים קשה למצוא חדר פנוי באזור המבוקש. במקרים אלו, אין ברירה, אלא לחפש מלון מחוץ למרכז. מצד שני, ישנם תיירים שמעדיפים להתרחק מהרעש וההמולה של מרכז אמסטרדם ולכן יחפשו מלון מחוץ לצנטרום של הפיילה. עלות חדר במלון מחוץ למרכז אמסטרדם אינה בהכרח זולה יותר מחדר במרכז. עלות המלון תלויה באיכות המלון, המיקום, העונה, ואם יש אירוע מיוחד המתקיים בעיר או בסביבתה.

באופן רשמי, הגבול של מרכז אמסטרדם הוא התעלה ההיקפית הנקראת סינגל-חראכט Singelgracht ולכן אזורים כמו כיכר המוזיאונים נחשבים לאזור שמחוץ למרכז. בפועל, הגבול של אזור כיכר המוזיאונים כמו גם של שכונת דה פייפ לדוגמה, הוא אותה תעלה, הם פשוט נמצאים מהצד השני שלה.

כאשר בוחרים מלון שאינו במרכז, יש לשים לב למרחק בית המלון מתחבורה ציבורית נוחה אל מרכז העיר, ולרכוש כרטיס רב יומי לתחבורה הציבורית בתוך העיר.


🏨 כיכר המוזיאונים

כיכר המוזיאונים ממוקמת בין הפונדלפארק, לשכונה היקרה שמדרום לפונדלפארק הנקראת הדרום הישן, מצד שני נושקת לשכונת דה פייפ ובמרחק של כ-7 דקות הליכה מכיכר ליידספליין. סביב כיכר המוזיאונים נמצאים שלושת המוזיאונים המרשימים והאייקונים של העיר: מוזיאון הרייקס, מוזיאון ואן גוך ומוזיאון הסטיידליק, כמו גם מוזיאון מוקו ובניין הקונצרטים. באזור זה תמצאו את רחוב חנויות היוקרה, פי. סי. הוף סטראט כמו גם מסעדות, בתי קפה וברים בכל מיני רמות.


המלצות על מלונות באזור

הוסטל The Flying Pig

קצת אחרת - היוקרתי Conservatorium Hotel

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


אופנים לבנות על גשר מעל תעלה באמסטרדם ברקע מגדל הכנסיה הדרומית
אופנים על גשר באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

🏨 שכונת דה פַּיׅיפ

בשנים האחרונות הפכה שכונת דה פייפ לשכונה טרנדית במיוחד עם אווירה היפסטרית וצעירה. עמוד השדרה של השכונה הוא שוק אלברט קַאוּפּ המפורסם ובסביבה תמצאו בתי קפה קטנים ועצמאיים, מסעדות מגוונות וחנויות מעניינות. השוק נמצא כ-5 דקות הליכה מחוויית הייניקן ובמהלך היום השוק הומה אדם (סגור ביום א'), אך בערב כאשר השוק סגור, השקט חוזר לאזור. נסיעת מטרו שתארך כ-10 דקות תיקח אתכם לתחנת סנטראל ונסיעת חשמלית שתארך כ-15 דקות תיקח אתכם לכיכר דאם.


המלצות על מלונות באזור

קצת אחרת - השיקי Sir Albert Hotel Amsterdam

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 אמסטרדם צפון

נהר ה-איי מפריד את אמסטרדם צפון משאר חלקי העיר ובמשך שנים רבות החלק הצפוני של העיר שימש בעיקר את הנמל של אמסטרדם, אזור מחסנים ואזור תעשייה. כיום קו החוף של צפון אמסטרדם, מול תחנת סנטראל, נותן מקום למספר אטרקציות תיירותיות כמו מוזיאון הקולנוע איי, מגדל התצפית א'דאם לוקאאוט וחווית הולנד. מעבר לאטרקציות תיירות אלו זו שכונת מגורים רגועה עם מעט בתי קפה ומסעדות. שייט שיארך כ-5 דקות במעבורת חינמית יעביר אתכם מצד אחד של הנהר לצידו השני, ישירות אל תחנת סנטראל.


המלצות על מלונות באזור

קצת אחרת - במגדל א'דאם לוקאאוט Sir Adam Hotel


בחלק המערבי של קו החוף של אמסטרדם צפון עדיין נמצאים מבני תעשיה ישנים שחלקם הפכו לבתי קפה, מסעדות וברים טרנדים, כמו גם סטודיואים של אמנים. 15 דקות שייט במעבורת חינמית יביא אתכם או יחזיר אתכם מ/אל תחנת סנטראל.

המלצות על מלונות באזור

קצת אחרת - בתוך אוניה Botel

קצת אחרת - בתוך מנוף Crane Hotel Faralda

למציאת מלונות אחרים באזור אנא הקליקו כאן.


אופניים ושלכת באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

🏨 תחנת הרכבת RAI

מרכז הכנסים והתערוכות RAI כמו גם תחנת התחבורה הציבורית עם אותו השם, ממוקמים בדרום העיר בסמוך לכביש הטבעת A10 המקיף את אמסטרדם. אם אתם מגיעים לתערוכה או כנס המתקיימים ב-RAI, כדאי לשקול לינה בסמוך. נסיעה של כ-10 דקות ברכבת תביא אתכם משדה התעופה סכיפהול ל-RAI ונסיעה של כ-15 דקות במטרו תביא אתכם מה-RAI לתחנת סנטראל. האזור הוא שכונת מגורים נחמדה בה תמצאו כמובן מסעדות, בתי קפה וגם חנויות.


המלצות על מלונות באזור

המיוחד שיק צבעוני nhow Amsterdam Rai


🏨 בּאוּטֶנְפֶלְדֶרְט

אם אתם מחפשים מסעדות וחנויות עם אוכל כשר, מקומכם הוא בשכונה שנקראת באוטנפלדרט והיא נמצאת בדרום אמסטרדם. זו שכונת מגורים יחסית גדולה הממוקמת בשוליים של אמסטרדם. מצידה המזרחי נמצא פארק אמסטל ומצידה המערבי נמצא יער אמסטרדם. אין כאן אטרקציות תיירות ובכדי להגיע למרכז העיר יש לנסוע כ-30 דקות בחשמלית.


המלצה על מלונות

למציאת מלונות אחרים באזור זה ובאזור תחנת הרכבת RAI אנא הקליקו כאן.


🏨 סלוֹטֶרדֵייק

תחנת הרכבת סלוטרדייק נמצאת בצפון מערב העיר, ממש מחוץ לכביש הטבעת של אמסטרדם. יש רכבת ישירה משדה התעופה סכיפהול אל תחנה זו, (10 דקות נסיעה) ומכאן ניתן לקחת רכבת אל תחנת סנטראל (יוצאת כל כ-10 דקות, 6 דקות נסיעה). אזור תחנת הרכבת סלוטרדייק הוא אזור תעשיה נקי ויחסית חדש, ובאזור תמצאו בעיקר בנייני משרדים. יש מעט מסעדות בתחנת הרכבת עצמה ובסביבותיה, אך זה אינו אזור לצאת אליו בערב.


המלצה על מלונות באזור

הוסטל Dutchies Hostel

למציאת מלונות נוספים באזור אנא הקליקו כאן.


🏨 בַּיילמֶר ארנה

תחנת הרכבת ביילמר ארנה נמצאת בדרום מזרח אמסטרדם בסמוך לאיצטדיון של קבוצת הכדורגל האמסטרדמית - אייאקס - אצטדיון יוהאן קרויף. יש רכבת ישירה משדה התעופה סכיפהול אל תחנה זו, (12 דקות נסיעה) ומכאן ניתן לקחת מטרו אל תחנת סנטראל (יוצא כל כ-10 דקות, 15 דקות נסיעה). מלבד האצטדיון של אייאקס תמצאו כאן את אולמות ההופעות הידועים, ה-זיגו דום ואולם ההופעות של הייניקן, וגם בית קולנוע עם סרטים עדכניים ומרכז קניות הכולל גם את החנות של דקלטון.


המלצה על מלונות באזור


long exposure, boat on the canal on an evening in Amsterdam
סירה שטה לעת ערב בתעלה באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

זה הזמן לשבת עם המפה ולתכנן את החופשה. כדי לדעת איך להגיע מהמלון לאטרקציה ובחזרה, ממליצה לכם לקרוא את הכתבה על התמצאות וניווט בחופשה באמסטרדם וגם את הכתבה על שימוש בתחבורה ציבורית בחופשתכם בהולנד בכלל ובאמסטרדם בפרט .


רוצים להמליץ על מלון? מוזמנים לעשות זאת כאן בתגובות. רוצים להתייעץ על אזור לינה או רוצים המלצה למלון מיוחד? שלחו הודעה כאן או ישירות למייל travel(at)amsterdamexperience(dot)net



כתבה זו כוללת קישורים דרכם תוכלו להזמין כרטיסים לאטרקציות. אם תזמינו דרך הקישורים בפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא תשפיע על העלות שלכם.


© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


bottom of page