top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

התמצאות וניווט בחופשה באמסטרדם - הטיפים שישנו לכם את החיים

Updated: Jul 8, 2021

אתם מתכננים להגיע לאמסטרדם, עיר בה מעולם לא ביקרתם או שביקרתם בעבר אבל לא לגמרי זוכרים ולא ממש מכירים מה מצפון והיכן המזרח... הלוא קיבלתם מלא המלצות ואתם לא בטוחים מה נמצא היכן, ולא ברור לכם לאן ללכת קודם ומה לראות אחר-כך, ושיהיה גם ברצף הגיוני ובלי להתרוצץ מצד אחד של העיר לצד השני. אתם רוצים להגיע בקלות לכל אותם המקומות שבתכנית, לא רוצים לפספס שומדבר ורוצים את כל החבילה, רוצים את כל החוויה.

איך לתכנן מבעוד מועד ואיך לנווט בשטח בזמן אמת כמו מקומיים? הפוסט הבא ישנה לכם את החיים! כדאי לקרוא ולהשתמש - אחד הטיפים הכי שימושיים לחופשה באמסטרדם!


בחור עם מזוודה לידו עומד על גשר במרכז אמסטרדם מנווט עם גוגל מפותת
תייר מחפש דרכו באמסטרדם

החלוקה לאזורים ומה נמצא בכל אזור

אמסטרדם בירת הולנד, היא אחת הערים היפות בעולם. עיר קטנה וקומפקטית, המכילה בטווח קטן מאוד מגוון גדול של אזורים אטרקטיביים במיוחד. מצד אחד אמסטרדם שומרת על עקביות עם תעלות שובות לב, גשרים מקסימים, בתים עקומים, בתי קפה ומסעדות, ומצד שני לכל אזור יש את הייחוד שלו ובכל אזור אטרקציות שונות. כדי לעשות לכם סדר בראש, חילקתי (באופן כללי וגס), את המפה של אמסטרדם לפי אזורים וזאת בהתאם לאזורים היותר רלוונטים לתיירים.


עבור כל אזור במפה שלעיל הכנתי רשימה חלקית של אטרקציות ומקומות עניין (POI = Point Of Interest)

סנטראל צפון אמסטרדם

העיר הפנימית מגדל התצפית א'דאם

מעגן הסירות שיוצאות לשייט של שעה בתעלות העיר מוזיאון הקולנוע איי

אטרקציה - זו היא הולנד


רובע החלונות האדומים כיכר רמברנדט מועדוני הופעות סקס אזור בילויים - ברים / פאבים / מסעדות אזור בילויים - ברים / פאבים / מסעדות מועדוני ריקודים צ'יינה טאון / קופי-שופס הפֶּסֶל של הצייר רמברנדט


העיר הפנימית כיכר המוזיאונים

מעגן הסירות שיוצאות לשייט של שעה בתעלות העיר מוזיאון הרייקס

רחוב דאמרק כולל החנות של פריימרק מוזיאון ואן גוך מדרחוב הקניות קאלווֶרסטראט כולל החנות של יוניקלו מוזיאון סטיידֶלֽק תערוכת Body Worlds מוזיאון אמסטרדם שכונת דה פּייפּ חצר הנזירות חוויית היינקן הצינוק של אמסטרדם שוק אלברט קַאוּפּ מסעדות / בתי קפה / ברים


חגורת הזהב הרובע היהודי לשעבר בית אנה פרנק מוזיאון הרמיטאג' תשעת הרחובות בית הכנסת הפורטוגזי מוזיאון סירת מגורים המוזיאון היהודי מדרחוב הקניות ליידסֶסטראט שוק הפשפשים קפה דה קלוס גן החיות ארטיס שוק הפרחים הגן הבוטני שכונת היורדאן כיכר ליידסֶפליין השוק הצפוני אזור בילויים - ברים / פאבים / מסעדות בית הקפה ווינקל 43 מועדוני ריקודים רחובות קטנים עם חנויות עצמאיות אולמות הופעות וקולנוע ברים מסורתיים בסגנון שכונת היורדאן הולנד קזינו מסעדות התיאטרון העירוני


תכנון מבעוד מועד

עכשיו כשיש לכם סדר כללי בראש ויש לכם מושג מה נמצא היכן, ניתן להתחיל לתכנן את הביקור שלכם בעיר באופן הכי הגיוני ויעיל. שימו לב שחלק מהאזורים משתרעים על שטח רב ולכן יש מצב ששתי אטרקציות השייכות לאותו אזור אינן קרובות אחת לשניה אלא דווקא קרובות לאטרקציה ששייכת לאזור אחר...

בשלב התכנון מומלץ לשבת עם המפה של גוגל מול העיניים ולהקליד בשורת החיפוש את שם האטרקציה, לדוגמה: בית אנה פרנק. גם אם תקלידו בעברית, המפה של גוגל תמצא את המקום. שימו לב לתפריט שנפתח לצד המפה. מלבד כל המיידע על בית אנה פרנק כמו הכתובת, אתר האינטרנט, שעות פעילות, המלצות וביקורות וכו', ניתנת לכם האפשרות לשתף, לבדוק אילו אטרקציות נוספות נמצאות בסביבה ולשמור את האטרקציה על המפה. אם תקליקו על שמור יפתח תפריט שמירה. בחרו אחת מהאפשרויות ושמרו. תוכלו גם להכין רשימת מקומות; במקום לבחור את אחת מאפשרויות המירה, הקליקו על +רשימה חדשה, לה תתנו את השם – אמסטרדם, כמובן. עכשיו, כשיש לכם את רשימת אמסטרדם בגוגל מפות, בכל פעם שתרצו לשמור מקום ברשימה, הקליקו על על רשימת אמסטרדם.


* שימו לב למיידע LIVE - כמה עמוס בבית אנה פרנק כעת (בתמונה לעיל משמאל למטה).

אם אתם מתכננים את החופשה על המחשב ולא ישירות על הטלפון, מומלץ לשלוח את האטרקציה אל הטלפון, כך שכשתהיו באמסטרדם, כל המקומות בהם רציתם לבקר כבר יהיו אצלכם על המפה ואם אתם מתכננים את הטיול על מפת הגוגל שבטלפון, אל תשכחו לסמן את האטרקציות על המפה באופציה הוסף למועדפים! כך לא תצטרכו להקליד אותם שוב ושוב...לדוגמא שם המלון שלכם!

טיול זורם ורגוע

בכל טלפון נייד קיימת אפליקציה בשם Google Maps לאחר שתתגברו על הפחד לפתוח אותה תגלו עולם שלם בכף ידכם. בכמה צעדים פשוטים אתם הופכים לעצמאים בשטח, אלופי ניווטים, ובעיקר מצליחים לבד לענות על השאלה - איך מגיעים מפה לשם?

אז איך עובדים עם האפליקציה?

לאחר הפתיחה לחצו על סמל המידע (i) או על שלושת הפסים המאוזנים ≡ שיפתחו לכם תפריט. אפשרו את אופציית התחבורה הציבורית כמו גם את האופציה שגוגל יוכל לראות בזמן אמת היכן אתם נמצאים. המפה מייד מתמרכזת על מיקומכם לפי נתוני ה-GPS ומיקומכם יסומן בנקודה על המפה.

הכניסו את שם האתר או כתובתו, (ניתן להכניס שם מסעדה או מועדון, פאב, מוזיאון ואפילו שם של פארק). המפה מכילה את כל האטרקציות התיירותיות בכמה שפות! תוכלו גם לכתוב בעברית לדוגמא כיכר דאם במקום De Dam .

עכשיו הקליקו כיוון Directions, בחרו האם תרצו הכוונה מהמיקום בו אתם נמצאים Your location ואם לא, הקלידו את המקום ממנו תרצו להתחיל. בחרו האם תרצו הכוונה להליכה, שימוש בתחבורה ציבורית או אחר. שימו לב שליד כל אחת מהאפשרויות, יש אינדיקציה לכמה זמן יקח לכם להגיע מנקודה א' ל-ב' אם תשתמשו באותה אופציה. עכשיו הקליקו החל Start ועקבו אחר הכוונה.

פשוט וקל וכל כך יעיל! לדעתי זה הרבה יותר יעיל לכתוב כיכר דאם על המפה מאשר לשאול בקבוצות הפייסבוק "איך מגיעים ממלון עדן לכיכר דאם?" שימו לב כמה הקלדה זה חוסך, אבל לא רק הקלדה זה חוסך, אלא גם מלא זמן! לא תצטרכו לחכות לתשובה לשאלה איך מגיעים! תוך שבריר שניה תקבלו את התשובה, פשוט מדהים, שיא הטכנולוגיה בכף ידכם.

בנוסף, האפליקציה מציעה מגוון רחב של פתרונות לתייר כמו ניווט חי, כתובות, street view (איך המקום נראה ממבט מהרחוב) ועוד.


1) חיפוש סנטראל  2) מציאת סנטראל 3) מידע על סנטראל  4) חיפוש כיכר דאם  5) איך מגיעים בחשמלית  6) איך מגיעים בהליכה.


גם כשלא מחוברים לאינטרנט!

ישנה באפליקציה אופציה לשמירת מפות לא מקוונות. כלומר, ניתן להוריד מפה של כל אזור בעולם ולהשתמש בה באופן לא מקוון (ללא גישה לאינטרנט). אז גם אם לא רכשתם חבילת גלישה בארץ והחלטתם לא לרכוש סים מקומי, אתם עדיין יכולים לעבוד עם האפליקציה!

לסיכום

תכננו את הימים שלכם באופן הגיוני ולפי אזורים על מפת אמסטרדם של גוגל.

מומלץ להתקין את אפליקציית Google Map על הטלפון ולשחק איתה כשאתם עדיין בארץ ובשלב התכנון.

הורידו את המפה הלא מקוונת של אמסטרדם אל הטלפון לפני שאתם מתחילים את הטיול (שימו לב שיהיו לכם 100-200 מגה בייט פנויים בזיכרון).

זיכרו - מידע נוסף שתוכלו לקבל ממפת גוגל גם על המחשב בבית וגם על הטלפון בזמן הטיול: הכתובת, אתר האינטרנט, שעות פעילות, חוות דעת, המלצות ורייטינג על כל בית עסק, אטרקציה ואתר תיירות מאחד המקורות הבאים בלחיצת כפתור: YELP, Trip Adviser, Booking.com, Google.

כל הכבוד שקראתם עד הלום, הגיע זמן לתרגל, להפוך עצמאים בשטח, ולטייל באמסטרדם כמו מקומיים!

בהצלחה לכל המטיילים!



© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.

bottom of page