top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

כל המידע הבסיסי שצריך לדעת על מסיבות ומועדונים באמסטרדם כולל המלצות לתשעה מועדונים שווים בעיר

אמסטרדם בהחלט יכולה להיחשב כבירת מועדוני המוסיקה והריקודים בעולם, לא משנה אם אתם חובבי מוזיקת אלקטרו, הופעות רוק חיות, מופעי ג'אז אינטימיים או זרמים מוזיקליים אחרים מוכרים יותר או מוכרים פחות, אמסטרדם תמיד מוכנה ל-פַּרְטׅייָה, בכל השבוע ובכל עונות השנה. באמסטרדם תמצאו מועדונים עם דקורציה מנצנצת כמו גם מועדונים הנמצאים במבני תעשיה לשעבר או במרתפים חבויים, מקומות בהם תוכלו להזיז את הרגליים ולנדנד את הישבן עד השעות הקטנות של הלילה. כל המידע הבסיסי שכדאי לדעת על מסיבות ומועדונים באמסטרדם כולל המלצות לתשעה מועדונים שווים בעיר... הכל כאן בפוסט הבלוג הזה.


Façade of Paradiso night club in Amsterdam at night
מועדון פרדיסו באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

מידע כללי על מועדונים באמסטרדם

שעות הפעילות בפאבים, ברים ומועדונים

באופן עקרוני, במהלך השבוע, ברים ופאבים (cafés) במרכז אמסטרדם פתוחים עד 01:00 ובסופי השבוע עד השעה 03:00. בפועל, אם המקום מתרוקן מוקדם יותר, חלקם יסגרו אף מוקדם יותר. בכללי, מועדוני ריקודים פתוחים באמצע השבוע עד 03:00 ובסופ"ש עד 04:00. באמסטרדם ישנו גם סיווג מיוחד לפאבים שלהם מותר לפעול במהלך השבוע עד 04:00 ובסופ"ש עד 05:00 והם נקראים פאב-לילה ובהולנדית ‘nachtcafés’, ובתרגום לאנגלית night cafés. הזמנים הללו הם קו מנחה בלבד ולכן אם אתם מתכננים בילוי אל תוך הלילה מומלץ לבדוק באתר של הבר או המועדון את שעות הפעילות.


קוד לבוש ומגבלת גיל במועדוני אמסטרדם

באופן כללי קוד הלבוש ברוב פאבים, ברים והמועדונים באמסטרדם הוא פשוט ויומיומי, כלומר ג'ינס וטי-שירט יעשו את העבודה בתנאי שהבגדים ואתם נקיים ומסודרים ונראים כאנשים מהשורה ולא כמו פושטקים מהשכונה, אם תיראו מאד שיכורים או מסוממים, או תבואו בבגדים מלוכלכים, ג'ינס קרוע וכובע בייסבול ייתכן כי לא יכניסו אתכם. הדבר נכון גם אם תגיעו בחבורה גדולה, בעיקר אם הרוב בחבורה הוא גברים. מעטים המועדונים בהם קוד הלבוש הוא אלגנטי, לדוגמה באסקייפ (והקוד משתנה בהתאם למארגני המסיבה באותו ערב, אז כדאי לבדוק באתר המועדון ולהתלבש בהתאם).

הגיל המינימלי לכניסה לרוב המועדונים הוא 18 אך יש גם אי אילו מועדונים או מסיבות ואירועים מסוימים שאליהם הכניסה היא מגיל 21 ומעלה.


עלות כניסה למועדונים באמסטרדם

קיימים מעט מועדונים שהכניסה אליהם אינה כרוכה בתשלום, אל רוב המועדונים יש לרכוש כרטיס בכניסה או מבעוד מועד. המחיר מתחיל ב -.5 € ובמועדונים האקסקלוסיביים המחיר יכל להגיע ל -.20 € לאדם. חלק מהמועדונים מציעים מחיר מוזל אם מגיעים לפני 23:00 או לפני חצות. עבור הופעות חיות, בעיקר במועדון מֶלְקוֶוךְ (כן כך הוגים את השם) ובמועדון פרדיסו, מומלץ לרכוש את הכרטיסים מבעוד מועד, ואל תתפלאו כשתתבקשו לרכוש גם כרטיס-מועדון (lidmaatschap), העולה בד"כ -.4 € לאדם. תוכלו לרכוש את כרטיס-המועדון מבעוד מועד או בכניסה והכרטיס תקף לאותו מועדון למשך חודש ימים.


Façade of Hard Rock Hotel Amsterdam American at night
כיכר ליידספליין באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

היכן באמסטרדם נמצאים המועדונים השווים

רוב המועדונים הפופולרים במרכז אמסטרדם נמצאים סביב שני אזורים מרכזיים: כיכר רמברנדט (רמברנדט-פְּלַיׅין) וכיכר לַיידְסֶה (ליידסה-פליין). שני האזורים מציעים מגוון מועדונים, כמו גם ברים, פאבים וקופי-שופס. אוכלוסיית הסטודנטים בעיר מתרכזת כמובן במקומות הפחות אקסקלוסיבים. באופן כללי ולגמרי לא מדויק, באזור ליידסה-פליין תמצאו יותר הופעות חיות ובאזור רמברנדט-פליין תמצאו יותר מסיבות עם די-ג'ייז.


כרטיס חיי הלילה של אמסטרדם

אם אתם מתכננים לעבור, לדגום ולבדוק כמה מועדונים בערב בעת ביקורכם בעיר, כרטיס חיי הלילה של אמסטרדם הוא בשבילכם. רוכשים מבעוד מועד כרטיס ליומיים בעלות של -.10 € או ל-7 ימים בעלות של -.20 €, שיקנה לכם כניסה ללא עלות נוספת ליותר משלושים מועדונים בעיר! בנוסף, תוכלו לבחור מתוך הרשימה אירוע אחד נוסף בכל ערב, אליו תוכלו להיכנס ללא עלות נוספת.

לפרטים נוספים ורכישת הכרטיס אנא הקליקו כאן. נכון לכעת, עקב מגפת הקורונה, לא ניתן לרכוש כרטיס זה.

גילוי נאות: אם תזמינו דרך קישור זה, אני אקבל עמלה קטנה שלא תשפיע על העלות שלכם.


המלצות על מועדונים באמסטרדם

להלן המלצות ל-9 מועדונים פופולרים בעיר; 3 באזור ליידסה-פליין, 3 באזור רמברנדט-פליין ו-3 בשלושה מקומות שונים בעיר.


אזור ליידספליין

פרדיסו Paradiso מועדון ענק השוכן בכנסיה (לשעבר) מהמאה ה-18, כולל ויטראז'ים ותקרה גבוהה, המארח את ההופעות הטובות בעיר, פסטיבלים ואירועי אוונגרד תרבותיים. הפרדיסו אירח אמנים כמו אדל ו- Joy Division והוא נחשב למקדש הפופ של הולנד והאמת, גם להרבה יותר מזה. בימים הספורים בהם אין הופעות יש כאן מסיבות לגמרי שוות. כתובת: Weteringschans 6-8


שוגר פקטורי Sugar Factory נראה שהמועדון נסגר עקב הקורונה. המבנה בו שוכן המועדון, אכן היה בעברו – מפעל לסוכר, אך מאז זרמו מים רבים בנהר האמסטל והמקום פתח את שערי המועדון בשנת 2005. המקום יכל להכיל עד 500 אנשים ובכל זאת מרגיש אינטימי. הסאונד משובח, התאורה מהממת והתכנית מגוונת בכל יום בשבוע. המועדון מציע פחות או יותר כל פעילות תרבותית שתוכלו להעלות בדעתכם, במיוחד אם דעתכם היא אקסצנטרית וליברלית. מקום שווה ביותר עם קהל מגניב. כתובת: Lijnbaansgracht 238


מלקווך Melkweg המועדון, שאת שמו הוגים: מֶלְק-וֶוךְ, ומשמעות שמו היא Milky Way, ובעברית – שביל החלב, שוכן בין כתליה של מחלבה לשעבר והוא מהווה אבן דרך בחיי הלילה של אמסטרדם. המועדון התחיל את דרכו עוד בשנות ה-70 והיה מקום מקלט לאנשי שוליים. היום הוא כבר לא חתרני כל כך, אבל שומר על רוח צעירה, והוא מוקדש לנישות צרות של ז'אנרים מוזיקליים. קהל אמנותי ולוח אירועים עשיר ורב תחומי – ריקודים, הופעות, אמנות ועוד, עושה את המקום למיוחד וחוויתי. המועדון פועל שבעה ערבים בשבוע ויש בו שני חדרים, בדרך כלל באחד החדרים יופיע די-ג'יי ובחדר השני תהיה הופעה חיה. כתובת: Lijnbaansgracht 234a


Façade of Night club Melkweg in Amsterdam at night
מועדון מלקווך באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

אזור כיכר רמברנדט

אסקייפ Escape מועדון ענק ובולט בסצינה, פתח את שעריו בשנת 1987 מה שעושה אותו למועדון ותיק ואחד מהמועדונים המוכרים והידועים באמסטרדם אם לא בעולם כולו. המקום סטייליסטי, יוקרתי ואף יקר, והוא מחולק (כמו בצבא) לשלושה חלקים: מועדון, לאונג'-בר וקפה-מסעדה. בכל ערב ליין אחר ובשבתות בדרך כלל ינגנו במועדון אלקטרו, האוס, מינימל ופרוגרסיב. Rembrandtplein 11


קלייר Claire גם מועדון זה סגור זמנית עקב הקורונה.

המועדון מציע שני חדרים עם סאונדים שונים בכל חדר. לדוגמה, אם אתם לא בעניין של old-school house המתוקלט בחדר אחד, עברו לחדר השני ותקבלו די-ג'יי מקומי וצעיר, כוכב עולה בשמי המועדונים. אקוסטיקה מצויינת, רצפת עץ נפלאה, מרגיש כמו לרקוד בסלון אצל החבר'ה מהשכונה. השכונה באמסטרדם כמובן. המקום נפתח בשנת 2016 והוא מלא באווירה ונשמה ומציג ליינאפ מעורב ונפלא של אמנים מחתרתיים סטייל, החל ב-וולקוב ועד Antinote.

כתובת: Rembrandtplein 17


אמסטרדם אייר Amsterdam AIR

המועדון היחסית חדש הזה, הוא אחד מהמועדונים האהובים באמסטרדם. המקום יכל להכיל עד 1300 אנשים מה שעושה אותו למקום גדול, אך יחד עם זאת, האווירה טובה ואינטימית יחסית, וזאת הודות לחדרים הרבים והרחבות הנפרדות. למועדון כמה מאפיינים ייחודיים; תאורת ה-LED והאקוסטיקה ביחד עם מערכת הסאונד בעלת הסאונד הנקי שנראית מרשים בדיוק כמו שהיא נשמעת. המבקרים במועדון זה משתמשים בכרטיס מגנטי מיוחד למקום אותו ניתן לטעון בכסף לרכישת משקאות או בכדי לשכור לוקר לחפציכם. העניין הוא, שלא תקבלו זיכוי אם נשאר לכם כסף על הכרטיס, מה שאומר, שכדאי להיות מחושבים ו"לשתות" את כל הכסף...

כתובת: Amstelstraat 24


Leidseplein Amsterdam at night
צד אחר של כיכר ליידספליין באמסטרדם | צילום: © ענבל טור-שלום

מחוץ לאזורי המועדונים

ביטרזוט Bitterzoet

בתרגום לעברית, משמעות השם היא מר-מתוק. זהו בר מועדון תיאטרון עם עיצוב שיקי, המציע בכל ערב הופעות שונות, החל בליין-אפ משתנה של די.ג'ייז, דרך הופעה של להקה זו או אחרת או הפקת תאטרון כלשהי, פרוייקטים אמנותיים, תערוכות ועוד. המוסיקה שתנגן בדרך כלל במועדון ביטר-זוּט היא אלקטרונית והופעות היפ-הופ, וגם רוק, פּאנק, פאנק ו-סול, אינדי, סקה, רגאיי... מגוון, כבר אמרתי? מאפיין נוסף של המועדון הוא שהנהלת המקום משתדלת להביא כשרונות צעירים, כך שיש מצב שהיום תקשיבו לכוכבי העתיד... המועדון מחולק לשני מפלסים, מפלס הקרקע מוקדש להופעות וריקודים, והמפלס שמעל מיועד לצ'יל.

כתובת: Spuistraat 2


רדיאון Radion

מועדון קוּלי לגמרי הנמצא בתוך מבנה שהיה בעברו בית הספר ומגורי הסטודנטים לרפואת שיניים של אוניברסיטת אמסטרדם. למקום עיצוב פנים תעשייתי ו-וויב אלטרנטיבי מגניב. המקום שייך לאגודה העוזרת ליזמים צעירים בתחומי האמנות המגוונים ולכן הם מכנים את עצמם חממת אמנים. למקום יש רישיון לפעול 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, כך שבמהלך היום המקום מתפקד כבית קפה ובערב מתחילות המסיבות. מועדון ראדיון מארח מסיבות ואירועים שונים, הופעות די-ג'ייז טכנו ובימי ראשון הופעות חיות.

כתובת: Louwesweg 1


פנמה אמסטרדם Panama Amsterdam המועדון ממוקם בתוך מבנה ישן מלא אווירה, שהיה שייך לחלק המזרחי של נמל אמסטרדם. במועדון מערכת סאונד איכותית, אווירה קלאסית ונינוחה ויחד עם זאת אנרגיה סוערת בערבי הסלסה הפופולריים במיוחד. המועדון אינו פעיל מדי ערב והוא מציע מסיבות מתוקלטות על-ידי די-ג'ייז בינלאומיים, הופעות חיות, שיתוף פעולה עם פסטיבל ADE ועוד. כתובת: Oostelijke Handelskade 4


באמסטרדם יש עוד המון מועדונים ומקומות בילוי, וכל אחד יכול למצוא מקום המשמיע מוזיקה לטעמו, ממועדונים המציעים מסיבות עם הדי-ג'ייז הידועים בעולם דרך מקומות שנותנים במה לכוכבים העולים בשמי סצנת המועדונים, מזמרים ולהקות בתחילת דרכם ועד המופעים המוכרים והאהובים.

אם יש מקום אותו אתם אוהבים במיוחד ואולי אליו אתם חוזרים בכל פעם שאתם מבקרים בעיר, הרגישו חופשי לשתף בתגובות.


רוצים למצוא את המועדונים בקלות? ממליצה לכם לקרוא את הפוסט התמצאות וניווט בחופשה באמסטרדם.


© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.


bottom of page