top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

חמש האטרקציות באמסטרדם שכדאי לרכוש עבורן כרטיסים מראש

Updated: Jul 16, 2021


Rijksmuseum and museum square in Amsterdam
מוזיאון הרייקס באמסטרדם | צילום © ענבל טור-שלום

כישראלים, אנחנו אוהבים לזרום, לא לתכנן יותר מידי ולהיות ספונטאנים. אלו תכונות נפלאות לחיים השוטפים, אבל כשאנחנו מתכננים קפיצה קטנה לחו"ל, אנחנו רוצים למצות את החופשה, להספיק יותר ולא להשחית זמן לריק בעמידה בתורים. לאטרקציות רבות באמסטרדם ניתן לרכוש כרטיסים באינטרנט מבעוד מועד, אבל זה לא מחייב שכרטיסים אלו מקנים דילוג על התור. לאילו אטרקציות חובה לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, אילו כרטיסים מקנים דילוג על התור ומה הטריק להימנע מעמידה בתור באטרקציות אליהן לא ניתן לרכוש כרטיסים ליום ושעה מסוימים? כל המידע בפוסט הבלוג שלפניכם.


עדכון קורונה: נכון להיום, יש לרכוש כרטיסים לכל האטרקציות מבעוד מועד.


לכן ממליצה לכם פשוט להקליק כאן מתחת על See all. בראש העמוד שיפתח לכם, בשורת החיפוש ליד זכוכית המגדלת, תוכלו להקליד באנגלית את שם האטרקציה שאליה תרצו לקנות כרטיסים. אם אתם לא בטוחים באילו אטרקציות תרצו לבקר ואתם זקוקים להשראה ורעיונות, פשוט עברו על הרשימה בעמוד שיפתח.

* אם תזמינו דרך הקישורים בעמוד שיפתח ובפוסט זה, אני אקבל עמלה קטנה שבדרך כלל לא רק שלא תשפיע על העלות שלכם אלא יש סבירות גבוהה שתקבלו הנחה!




בית אנה פרנק

אנה פרנק היא אייקון אמסטרדמי יהודי, סמל לטרגדיה של מלחה"ע ה-II בהולנד. אוטו פרנק, אביה של אנה, ששרד את אושוויץ, חזר להולנד לאחר המלחמה ושם לו למטרה לשמר את המבנה בו הסתתרו הוא, בני משפחתו ותושבי המחבוא האחרים, וב-1960 נפתח בית אנה פרנק לקהל הרחב. בשנת 1970 המבנה שופץ על מנת להתאימו למספר המבקרים ההולך וגדל והוא שופץ פעמים נוספות מאז.

לבית אנה פרנק ניתן להיכנס עם כרטיסים שנרכשו דרך האינטרנט מבעוד מועד בלבד. כלומר אין מכירת כרטיסים במקום כפי שהיה בעבר. שימו לב כי הכרטיסים הם ליום ושעה מסוימים. שימו לב שיכל להיות שתתבקשו להמתין 10-15 דקות, הדבר תלוי בעומס המבקרים בתוך הבית עצמו.

הנהלת בית אנה פרנק מקצה 80% מהכרטיסים חודשיים לפני המועד והם נמכרים במהירות הבזק, לכן למעונינים לבקר בבית אנה פרנק מומלץ לקנות את כרטיסי הכניסה אף חודשיים מראש. את 20% הכרטיסים הנותרים הם משחררים בבוקרו של אותו יום ולפעמים באופן רנדומלי. אם לא הצלחתם לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, כאשר אתם כבר נמצאים באמסטרדם, בידקו את האתר כל יום, כמה פעמים ביום, אל תשכחו לרענן את עמוד האינטרנט, ואולי יתמזל מזלכם.

travel(at)amsterdamexperience(dot)net


מוזיאון ואן-גוך

וינסנט ואן-גוך הוא אחד הציירים הגדולים והדגולים בכל הזמנים ומוזיאון ואן-גוך נמצא בכיכר המוזיאונים באמסטרדם. המוזיאון הוקם בשנת 1973 והתערוכה המרכזית מציגה את האוסף הגדול ביותר בעולם של ציוריו ורישומיו של האמן. האגף החדש של המוזיאון שנפתח ב-1999, מציג תערוכות מתחלפות, הקשורות ליצירתו של ואן-גוך בדרך זו או אחרת, לדוגמה התערוכה שנפתחה ב-13 באוקטובר 2017 שנקראה – הולנדים בפריז – מה משך אמנים הולנדים, כמו ואן-גוך, ברייטנר ומונדריאן לעיר פריז?

בשנת 2015 ביקרו במוזיאון ואן-גוך 1.9 מיליון אנשים, באותה שנה המוזיאון היה במקום השני ברשימת המוזיאונים המבוקשים בהולנד ובמקום ה-31 בעולם.

לא תמיד, אבל פעמים רבות, תמצאו במקום תורים ארוכים, המשתרכים תחת כיפת השמיים, חשופים לאלמנטים של הטבע, כל הדרך אל הקופות. לפיכך, מומלץ להזמין כרטיסים מבעוד מועד. שימו לב כי גם כרטיסים אלו הם ליום ושעה מסוימים. שימו לב שיכל להיות שתתבקשו להמתין 10-15 דקות, הדבר תלוי בעומס המבקרים בתוך המוזיאון עצמו.

travel(at)amsterdamexperience(dot)net


Heineken logo
השלט של חווית הייניקן באמסטרדם | צילום © ענבל טור-שלום

חווית הייניקן

כולכם מכירים את בירה הייניקן, ואולי לא כולכם יודעים שבירה הייניקן נולדה באמסטרדם. מבשלת הבירה הראשונה של הייניקן נבנתה בשנת 1867 בשולי העיר אמסטרדם דאז. היום הייניקן היא אחת הבירות הפופולריות ביותר בעולם ומיקום המבשלה הראשונה אינו נחשב יותר לשולי העיר. את המבשלה הישנה הפכו למרכז מבקרים המציע סיור אינטראקטיבי והיי-טקי העובר דרך המבשלה. במהלך הסיור תראו מכשירים, חפצים ותמונות מההיסטוריה של המבשלה, כולל סרטוני וידאו, ותקבלו הסברים על תהליך ייצור הבירה. המבנה משתרע על ארבעה מפלסים וההנהלה החליטה לשמור ככל הניתן את הארכיטקטורה המקורית המקסימה, מה שמשווה למקום אווירה אותנטית עם קסם מיוחד. בסוף הסיור יש כמובן טעימות ובמקום יש גם בָּר.

הכרטיסים לסיור העצמאי חלקית שתרכשו תקפים למשך שנה מיום הרכישה, וכשתגיעו למקום, פשוט גשו אל אחד מעובדי המקום שנמצא בכניסה, הראו לו את הכרטיסים, הוא יסרוק את הכרטיסים ותוכלו להיכנס מיד ללא עמידה בתור לרכישת הכרטיסים. גם כאן לא תמיד יש תור ואולי יהיה תור קצר למחזיקי כרטיסים שנרכשו דרך האינטרנט, אבל אם אתם יודעים שאתם רוצים לבקר בחווית הייניקן, למה לא לרכוש כרטיסים מראש ולהגדיל את הסיכוי שלא תעמדו בתור כלל...


אוהבים בירה? מוזמנים לקרוא כאן על מבשלות בירה בוטיק באמסטרדם כולל המלצות.


מאדאם טוסו

הסניף הראשי של רשת מוזיאוני בובות השעווה נמצא בלונדון וגם באמסטרדם יש סניף נחמד שנמצא בבניין מרשים שהוכרז כ-מוֹנוּמֶנט ממלכתי הממוקם ממש בכיכר דאם. בובות השעווה המוצגות הן של אישים מההיסטוריה או אנשים מפורסמים שעדיין חיים, כמו פוליטיקאים וכוכבי קולנוע. בובות השעווה המוצגות שונות מסניף אחד למשנהו וכל סניף מציג בובות שעווה המתאימות יותר לעיר בה נמצא המוזיאון וכמובן גם בובות שעווה של ידוענים מקומיים. באמסטרדם למשל, תוכלו למצוא בובות של הולנדים שחיו בתקופת תור הזהב של הולנד. הסניף האמסטרדמי נפתח כבר בשנת 1970 והוא הראשון שנפתח מחוץ לבריטניה.

גם כאן לא תמיד יש תור ארוך, אבל שוב, אם אתם יודעים שזה מה שאתם רוצים... אם רכשתם כרטיסים מבעוד מועד, תדלגו על התור לרכישת כרטיסים במקום. הכרטיסים הם לפי תאריך אך ללא שעה, כך שתוכלו להגיע למקום באיזו שעה שנוח לכם באותו היום.


Dam Square in Amsterdam
כיכר דאם עם ארמון המלוכה, מאדאם טוסו והיונים | צילום © ענבל טור-שלום

מוזיאון הרייקס

מוזיאון הרייקס הוא המוזיאון הלאומי של הולנד בו מוצגים יותר מ- 5,000 ציורים, עם דגש על ציירים מתקופת תור הזהב של הולנד, כולל הציור הכי מפורסם של רמברנדט – משמר הלילה, הציור הידוע של וורמיר – מוזגת החלב ועוד. המוזיאון הוא גדול וניתן לבלות בו ימים שלמים, אבל לדעתי אחרי שעתיים שלוש רובינו רוויים ולא יכלים להכיל יותר. כדי להגיע במהירות וביעילות ליצירות הכי שוות ולקבל הסבר קצר, קליל וממצה על מה אתם רואים ו"מה היתה כוונת המשורר" מומלץ לקחת סיור פרטי בעברית (בעמוד הסיורים יש לגלול מטה). לחילופין, ניתן לשכור במקום מערכת מולטימדיה (-.5 €) או להוריד אפליקציה חינמית אל הטלפון הסלולרי שלכם. ניסיתי. קצת משעמם. וגם באנגלית...

לפעמים, כשיש עומס יתר בתוך המוזיאון באופן כללי, גם אם רכשתם כרטיסים מבעוד מועד, תאלצו לעמוד בתור בחוץ, ביחד עם כולם, עד שיאפשרו לכם להיכנס. כבר בתור בחוץ תראו לסדרנים את הכרטיס שלכם שיהיה ליום ושעה מסוימים וכשתיכנסו למבנה תסרקו את הכרטיס שלכם בעצמכם. אם יש לכם מעילים או תיקי גב, שימו אותם בשמירת החפצים (לא כרוך בתשלום) או ב-לוקרים שנמצאים בסמוך לחדרי השירותים.

travel(at)amsterdamexperience(dot)net


Google maps print screen
צילום מסך של גוגל מפות | צילום © ענבל טור-שלום

אז מה הטריק?

השעות העמוסות בכל האטרקציות הן בדרך כלל בימי שישי, שבת וראשון בשעות 11:00-14:00 וכמובן בחופשות וחגים. עם הכרטיסים שנרכשו ליום ושעה מסוימים, אין בעיה, אלו כרטיסים שיכניסו אתכם לאטרקציה ללא עמידה בתור. אבל מה עם הכרטיסים שתקפים לשנה או ליום מסויים אך ללא שעה? תוכלו לבדוק מבעוד מועד, או בזמן אמת, את גוגל מפות. כשאתם מקלידים שם של אטרקציה, המיקום יופיע על המפה ומידע נוסף יופיע בצד, כמו הכתובת של המקום, אתר האינטרנט של האטרקציה וגם שעות הפעילות ומתחת לכל זה תופעי דיאגרמה של השעות הפופולריות, או במילים אחרות, מתי יש לחץ מבקרים במקום. אתם תקבלו אינדיקציה של זמן אמת LIVE ואם תקליקו על המשולש הקטן לצד היום (בתמונה Sundays) תוכלו גם לבחור את היום בשבוע עבורו אתם רוצים לבדוק את זמני העומס במקום.


בונוס למי שקרא עד לכאן...


גן קוקנהוף

אטרקציה נוספת שמומלץ לרכוש עבורה כרטיסים מבעוד מועד היא גן הפרחים הכי מפורסם בעולם, הלוא הוא גן קוקנהוף. הגן נמצא מחוץ לאמסטרדם והוא פתוח לקהל במשך שמונה שבועות בלבד בכל השנה. גן קוקנהוף נפתח בשנת 1950 והוא מושך בכל שנה כמיליון מבקרים. הגן נפתח בכל שנה באביב, עונת הפריחה, בלבד, כלומר מאמצע-סוף מרץ ועד אמצע-סוף מאי (התאריכים משתנים מעט כל שנה). הגן מציע 15 ק"מ של שבילי הליכה בינות לפרחי אביב הולנדים, החל מהפרח הלאומי, הלוא הוא הצבעוני, דרך הנרקיסים ועד החבצלות. גן קוקנהוף נמצא במרחק של כ-45 דקות נסיעה לכיוון דרום מערב מאמסטרדם, וניתן להגיע ברכב, בתחבורה ציבורית או עם חברת איזיריידר.

מכירת הכרטיסים באמצעות האינטרנט תחל בסמוך למועד הפתיחה של הגן.


אז עכשיו אתם יודעים לאילו אטרקציות כדאי לרכוש כרטיסים מבעוד מועד, מה מקנים לכם הכרטיסים מבחינת מועד הכניסה לאטרקציה, אתם יודעים איך להימנע משעות העומס באטרקציות ויש לכם את הקישורים לרכישת הכרטיסים. מה שנותר לכם הוא לארגן לעצמכם לו"ז בסיסי, ולי נותר לאחל לכם חופשה נעימה!


© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.



bottom of page