top of page
  • Writer's pictureInbal Tur-Shalom ענבל טור-שלום

חופשת כריסטמס וערב השנה החדשה באמסטרדם 2022-23 - מה קורה בעיר, אטרקציות ושעות פעילות

Updated: Nov 9, 2022


The Rijksmuseum and Spiegekgracht in Amsterdam at the blue hour with Christmas lights
כריסטמס וסילבסטר באמסטרדם | צילום © ענבל טור-שלום

גם אם אתם לא שייכים לדת הנוצרית ואינכם חוגגים את סינטרקלאס (Sinterklaas), חג המולד (Kerst) ותחילת השנה האזרחית (Oud en Nieuw) בדרך דתית או מסורתית, אין ספק שדצמבר וינואר זו תקופה חגיגית באמסטרדם. העיר מקושטת באורות מנצנצים, שווקי הכריסטמס נפתחים ורוחות החגיגה מנשבות באוויר. אבל בחגים, כמו שאנחנו מכירים אותם בישראל, מקומות רבים סגורים, התחבורה הציבורית מושבתת ובאופן כללי פחות נוח להיות תייר. האם הדברים מתנהלים באופן דומה באמסטרדם? מה פתוח ומתי? ומה האטרקציות המיוחדות באמסטרדם בעונת חגי החורף? כל התשובות בפוסט שלפניכם.

נכנסים לאווירה כבר בתחילת נובמבר

בהולנד עוברים לשעון חורף בשבת האחרונה של חודש אוקטובר, כך שהחושך מגיע יותר מוקדם, ולכן כבר בתחילת נובמבר שרשראות עם נורות היוצרות שמות רחובות, שווקים ושכונות, וקישוטי חג, מאירות את העיר. אמסטרדם נכנסת לאווירת חג וביחד עם התאורה המיוחדת מרגישים כמו באגדה רומנטית, זמן מצויין לטיול ערב יד ביד, להתרשם מהאורות, להנות מהאווירה הקסומה, וכמובן לצלם.

החג הראשון בשרשרת החגים הוא חג סינטרקלאס (St Nicholas) שנחגג ב-5 בדצמבר. הקדוש ניקולאס הוא פטרון הילדים ובהולנד ובבלגיה זהו מועד חלוקת המתנות העיקרי. על-פי המסורת, סינטרקלאס מגיע כל שנה בסירה ממקום מושבו הקבוע בטורקיה או ספרד, תלוי את מי שואלים, מלווה בעוזרו פיט השחור (Zwarte Piet). בידיו של סינטרקלאס ספר המעשים הטובים והילדים הרשומים בספר יקבלו מתנה. הילדים שלא התנהגו יפה במהלך השנה החולפת ילקחו מביתם אל מקום מושבו של סינטרקלאס ויוחזרו הביתה רק אחרי שילמדו להתנהג כיאות. עוד על החג תוכלו לקרוא כאן.

סינטרקלאס יגיע השנה לאמסטרדם ביום א' 13/11/2022, לפי כל כללי המסורת, הוא יכנס אל העיר בשייט

על סירת קיטור ביחד עם פיט השחור (או ליתר דיוק ביחד עם כמה וכמה פיטים שחורים) והרבה עוגיות פפרנוטן (עוגיות קטנות עם תבלינים כמו ציפורן, הל ואגוז מוסקט עליהן תוכלו לקרוא, כולל מתכון, כאן). הסירה תחל את השייט באמסטרדם בשעה 10:00 בבוקר בדרום נהר האמסטל. לאחר שייט בתעלות עיר, סינטרקלאס וה-פיטים השחורים יפגשו את ראשת העיר של אמסטרדם ואת ראש מועצת הילדים של אמסטרדם, הם יקבלו מהם את מפתח העיר ולאחר הטקס, הסינט לא יעלה על סוסו הלבן "אמיגו" ויצא בתהלוכה, הכוללת נגנים, דרך כיכר רמברנדט אל כיכר ליידספליין אליה הם יגיעו בשעה 16:45. מה שבטוח זה שיהיה צפוף בעיר וחלק מהתחבורה הציבורית תושבת בזמן התהלוכה.


הסייל הראשון מתחיל ביום שישי השחור שנערך ביום שישי האחרון של נובמבר ובחנויות מסויימות מתחיל שבוע לפני או ממשיך לשבוע העוקב. בדצמבר הסיילים תופסים תאוצה ואחוזי ההנחה עולים משבוע לשבוע. השיא הוא בשבוע הראשון של ינואר, אך כמובן שיש סיכוי שלא תמצאו את כל המידות. אם אתם small או XXL יש לכם יותר סיכוי. ובהולנד כמו בהולנד ברוב המקרים המחירים אינם "מחירי רצפה". החנויות המשתתפות ביום שישי השחור בדרך כלל שייכות לרשתות הגדולות כמו C&A, חנות הכלבו דה ביינקורף, חנות הצעצועים אינטר טויס, החנות של אפל ועוד.


פסטיבל האורות

פסטיבל האורות נחגג באמסטרדם בכל חורף. זו למעשה תערוכת חוצות, של אמנים, ארכיטקטים ומעצבי תאורה הנבחרים בקפידה להציג את עבודותיהם לקהל הרחב. השנה יוצבו 20 התקני תאורה לאורך התעלות במרכז ומזרח אמסטרדם, שידלקו בשעה 17:00 ויכבו בשעה 23:00.

הפסטיבל, שנושאו השנה הוא דמיינו מעבר IMAGINE BEYOND, יצא לדרך זו השנה ה-11 ב-01/12/2022 וימשך עד ה-22/01/2023.

אם אתם רוצים לחוות את פסטיבל האורות בדרך מיוחדת, הזמינו שייט תעלות, בסירה מקורה, שתעבור במסלול ערב מיוחד בפסטיבל האורות. הסירה מציעה מערכת שמע שתדבר אליכם באנגלית.

שימו ♥ ילדים עד גיל 4 ללא עלות, ילדים מגיל 4 ועד 12 ב-50% הנחה.

צילומים שערכתי בפסטיבלי האורות במהלך השנים.


לחובבי הצילום שבינכם המעוניינים לצלם את פסטיבל האורות, ממליצה לכם לקרוא את הכתבה: זום על פסטיבל האורות באמסטרדם – טיפים על צילום נוף עירוני בלילה או פשוט להזמין סדנת צילום באור קלוש פרטית דרך הקישור או ישירות למייל inbal(at)inbalturshalom(dot)com

ביום א' 11/12/2022 בשעה 17:00 יציבו את עץ חג המולד המסורתי בכיכר דאם. כבכל שנה, העץ הנבחר גדל בארדנים הגרמניים, הוא יתנשא לגובה של יותר מ-20 מטרים, והוא יעוטר בשרשרת נורות באורך ארבעה קילומטרים שעליה יתלו יותר מ-40,000 נורות LED חסכוניות באנרגיה. העץ המרשים יוצב מחוץ לארמון המלוכה באמסטרדם.

כמו בכל מקום אחר בעולם, גם בהולנד מחליפים מתנות בתקופת החגים והסיילים והשווקים מתחילים בהתאם. בהולנד שווקי הכריסטמס מתחילים בדצמבר ומתקיימים במקומות מאד מסוימים, מאורגנים ומסודרים. בשווקים לא תמצאו מציאות לקנות אך יש מתנות ייחודיות, עבודות יד ואמנות מקומית, ותוכלו להנות מאווירת החג הצבעונית ומדוכני מזון ושתיה. נהוג לשתות יין חם ומתובל (גלו-ויין) ולאכול סופגניות הולנדיות, ובחלק מהשווקים יש מופעים או אטרקציה ייחודית.

במהלך כל חודש דצמבר, ובמקומות מסויימים אפילו עוד קודם, תראו דוכנים שמוכרים סופגניות הולנדיות הנקראות אוֹליבוֹלן ‘oliebollen’ , בתרגום מילולי - כדורי שמן, חלקן עם צימוקי סולטנה, ויש גם טבעות תפוח עץ טבולות בבלילה מטוגנות בשמן עמוק ונקראות אָפֶלפלַאפֶן ‘appelflappen’ והכל עם אבקת סוכר. עוד על החם ומתוק הזה, כולל מתכון, תוכלו לקרוא כאן.


Christmas tree at the Dam square in Amsterdam
עץ חג המולד המקושט בכיכר דאם באמסטרדם | צילום © ענבל טור-שלום

שווקי כריסטמס באמסטרדם

השוק הראשון להיפתח ב-04/12/2022 בשעות 12:00-18:00, הוא שוק סינטרקלאס (Sinterklaas Markt) ב- Westergasfabriek. דוכנים לממכר מתנות, חפצי אמנות, אופנה, עיצוב, מזון ומשקאות. ברקע תנגן מוסיקה והמארגנים מבטיחים הפתעות נוספות ושיהיה שמייח. לאתר השוק (בהולנדית) לחצו כאן.

Funky Xmas Market

מה: אמנות, עבודות יד, אופנה ומוצרים מעוצבים, אמנות מקומית, מוסיקה חיה ועוד והכל באווירת כריסטמס. הכל נמכר ישירות מהיצרן לצרכן.

מתי: יום ראשון 18 דצמבר 12:00-18:00.

מיקום: Westergasfabriek, Pazzanistraat 33

למידע נוסף באתר (בהולנדית בלבד) אנא הקליקו כאן.

Pure Winter Market

מה: כ-70% מהדוכנים הם דוכני מזון, או קשורים למזון, מוצרים אורגניים, מזון בריאות, וינטג', מתנות ועבודות יד הנמכרות על ידי האמנים, מקומיים ומרחבי העולם, עצמם.

מתי: יום ראשון 18 דצמבר 11:00-17:00.

מיקום: Frankendael Park, Middenweg

למידע נוסף באתר אנא הקליקו כאן.


lights decorations in Amsterdam for winter holidays
קישוטי אורות לכבוד חגי החורף באמסטרדם | צילום © ענבל טורשלום

שווקי כריסטמס שווים מחוץ לאמסטרדם

שוק חג המולד של פלקנבורך

שוק חג המולד הכי מגניב בהולנד מתקיים בעיירה Valkenburg וזאת בשל מיקום השוק, בתוך מכרה פחם עתיק. הכניסה כרוכה בתשלום.

מועד: 18/11/2022-08/01/2023

למידע נוסף ורכישת כרטיסים, אנא הקליקו כאן.

יריד הקאנטרי וחג המולד בטירת דה האר

הביקור במקום הנמצא לא רחוק מהעיר אוטרכט, שווה גם בזכות הטירה עצמה. היריד יפה, מעניין ופועל עד 22:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

מיקום: Kasteel de Haar

מתי: 22-27/11/2022 בשעות 10:00-22:00. למידע נוסף ורכישת כרטיסים, אנא הקליקו כאן.

יריד חג המולד המלכותי

אין כמו יריד חג מולד מלכותי, בעיר האג, הנמצאת כשעה נסיעה ברכבת ממרכז אמסטרדם. עיר בקצב ואופי אחרים, העיר בה יושב הפרלמנט ההולנדי כמו גם השגרירויות והקונסוליות, וכמובן, פנורמה מסדאך השווה ביקור.

מיקום: Lange Voorhout.

מתי: 08-23/12/2022 בשעות 12:00-21:00.

שוק חג המולד של הארלם

העיר המקסימה הארלם הנמצאת כ-20 דקות נסיעה ברכבת מתחנת סנטראל באמסטרדם, מציעה את אחד משווקי חג המולד הגדולים בהולנד, עם כ-350 דוכנים.

מיקום: Grote Markt

מתי: 09-11/12/2022

ואם אתם כבר בהארלם, תנו קפיצה למוזיאון טיילרס.

כפר החורף אמסטלפיין

רק בגלל ש-Amstelveen נמצאת במרחק של חצי שעה נסיעה בחשמלית דרומה ממרכז אמסטרדם והשוק מתקיים ברחבה של מרכז קניות גדול הכולל גם, ספריה, מסעדות ובית קולנוע.

מיקום: Winkelcentrum Stadshart.

מתי: 03/12/2022-08/01/2023

De Bijenkorf decorated for Cristmas
חנות הכלבו דה ביינקורף מקושטת לכבוד הכריסטמס | צילום © ענבל טור-שלום

הופעות ופרפראות, פסטיבלים ומסיבות

במהלך חודש דצמבר, אולמות הקונצרטים, כמו ה-Concertgebouw וה- Muziekgebouw aan 't IJ, מציעים שפע של קונצרטי מוסיקה קלאסית ברוח החג. מומלץ כמובן לרכוש כרטיסים מבעוד מועד.

קרקס כריסטמס העולמי

מה: קרקס הקרקסים, הקרם דה לה קרם של הקרקסים, עם ההופעות הכי שוות וכוכבי הקרקס הכי גדולים, באולם קארֶה באמסטרדם, שתוכנן ונבנה במקור כאולם המלכותי להופעות קרקס, ופנים האולם אכן מלכותי ומקסים! עם ליצנים, להטוטנים ואקרובטים, כוריאוגרפיה מתוחכמת, תפאורה משגעת, חיות, תלבושות צבעוניות ופנים חדשות בעולם הקרקסים.

מתי: 21/12/2022-08/01/2023

מיקום: אולם קארֶה

למידע נוסף ורכישת כרטיסים אנא הקליקו כאן.

Valhalla

מה: פסטיבל מוסיקה, שמערבב מוזיקה אלקטרונית וקהילות קרקסים. 5 במות, 50 אמנים 5 ז'אנרים של מוסיקה ולילה אחד שייזכר לעד! ליין אפ של השמות הגדולים בסצנה, תפאורה מפוארת, מופעים מוזרים, מופעים מטורפים ומופעי הצצה, אקרובטיקה אומנותית ואטרקציות צבעוניות. בפסטיבל ינגנו מדיסקו קלאסי, דרך האוס ועד טכנו. מגיל 18 ומעלה.

מתי: 17/12/2022

מיקום: RAI

למידע נוסף (בהולנדית בלבד) ורכישת כרטיסים אנא הקליקו כאן.

גן עדן חורפי באמסטרדם

מה: כפר חורף עם מסעדות פופ-אפ, יין חם, הרקדות, הופעות והקרנות של סרטי כריסטמס, ומגוון פעילויות חורפיות נהדרות, כמו גלישת אבובים על קרח, גלגל ענק, קרבות כדורי שלג, החלקה על הקרח ועוד. חוויית כריסטמס אולטימטיבית.

הכניסה לתינוקות עד שנה היא בחינם, החל מהשעה 21:00 הכניסה היא לבני 18 ומעלה.

מתי: 15/12/2022-0/01/2023

מיקום: RAI

לרכישת כרטיסים, אנא הקליקו כאן.


כפר הקרח של אמסטרדם Ice* Village Amsterdam

כיכר המוזיאונים הופכת לכפר מהאגדות, חורפי וקסום. במקום נבנית זירת החלקה על הקרח, עם גשר עץ הולנדי טיפוסי ודוכני אוכל ושתיה האופייניים לתקופת החגים בהולנד. מי שלא יודע להחליק על קרח ורוצה ללמוד, ניתן לקחת שיעורים במקום. יהיו גם משחקים, הופעות חיות ועוד, והכל עטוף באווירה חגיגית. בערב הסילבסטר זירת ההחלקה על הקרח תהיה פתוחה לקהל הרחב שעה אחרי המעבר לשנה החדשה!

למידע נוסף ורכישת כרטיסים אנא הקליקו כאן.

כפר חורף עם דוכני אוכל מסורתי לעונה כולל יין חם מתובל וגם וזירת החלקה על הקרח בכיכר רמברנדט

בתאריכים 18/11/2022-08/01/2023 בשעות 10:00-23:00

בכל שנה בכיכר דאם מתקיים טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה עם חנוכיית ענק! בדרך כלל הטקס מלווה במוזיקה, סופגניות, מרק חם ומצברוח טוב. נכון לכתיבת שורות אלו לא מצאתי פרסומים על קיום הטקס בשנת 2022.

ice skating rink in museum square in Amsterdam
Ice* Village Amsterdam | Photography © Inbal Tur-Shalom

כריסטמס טיים

רוב ההולנדים מגדירים את עצמם כחסרי דת ולכן אינם חוגגים את ערב הכריסטמס עם מיסת חצות או בכל דרך אחרת. מצד שני, חג הכריסטמס עצמו וכך גם היום השני של הכריסטמס הם ימי חג משפחתיים בהם המשפחה מתכנסת לארוחת צהרים או ערב משותפת.

התאריכים אליהם יש לשים ♥

ערב כריסטמס נחגג ב-24 בדצמבר Kerst Avond / Christmas Eve

חג הכריסטמס נחגג ב- 25 בדצמבר Eerste Kerstdag / Christmas Day

היום השני של כריסטמס נחגג ב-26 בדצמבר Twede Kerstdag / Boxing Day

ב-25 בדצמבר חלק מהחנויות והמסעדות יהיו סגורות, אבל הסירו דאגה מליבכם, בעלי עסקים באזורי התיירות כמו כיכר דאם, רחוב דאמרק, כיכר ליידספליין וכיכר רמברנדטפליין התאימו עצמם למציאות ומקומות רבים באזורי התיירות פתוחים גם בחג, ובעיקר מסעדות, בתי קפה ופאבים, מינימרקטים, חנויות מזכרות וכד'.

מכיוון שחלק מהמסעדות יהיו סגורות, מומלץ מאד להזמין מקום מראש, מה גם שחלק ניכר מהמסעדות יציעו תפריט מיוחד לחג ויגבילו את עצמן למספר מסוים של אורחים באותו ערב ולא יכניסו אורחים נוספים.

בתקופת החגים, חנויות באמסטרדם כמו Bijenkorf, Kalvertoren, H&M, Zara, Mango, Primark פתוחות עד שעה יותר מאוחרת מכרגיל (בדרך כלל עד 21:00), וביום החג עצמו ה-25 בדצמבר רוב החנויות סגורות.

streets of Amsterdam decorated with lights for Christmas
רחובות אמסטרדם מקושטים בתאורה מיוחדת לכבוד חגי החורף | צילום © ענבל טור-שלום

אטרקציות שיהיו פתוחות בימי החג

מס' כנסיות מציעות קונצרטים המתאימים לעונה, גם בערב הכריסטמס וגם ביום החג עצמו. להשתתף באחת המיסות נהיה מאד פופולרי ולכן כדאי לבדוק את אתר הכנסיה אליה תרצו ללכת מבעוד מועד אם יש לרכוש כרטיס או פשוט להגיע למקום. הגיעו לכנסיה מוקדם, הכינו את עצמכם לעמידה ממושכת בתור לכניסה ואל תשכחו להתלבש חם.

רוב המוזיאונים באמסטרדם יהיו פתוחים בשעות רגילות בערב חג הכריסטמס 24 בדצמבר, ביום השני של כריסטמס 26 בדצמבר וערב השנה החדשה 31 בדצמבר. חלק מהמוזיאונים והגלריות יהיו פתוחים גם ביום הכריסטמס עצמו, 25 בדצמבר, אך יכול להיות ששעות הפתיחה שונות מהרגיל. לדוגמה, מוזיאון בובות השעווה מאדאם טוסו, תערוכת הגופות Body World, ייסגרו מוקדם מהרגיל.

אנא בידקו את אתרי המוזיאונים למידע מדויק.

באופן כללי, כדאי לבדוק מבעוד מועד את שעות הפעילות ואם יש משהו מיוחד בכל אטרקציה.

סילבסטר באמסטרדם

אם חג הכריסטמס הוא חג משפחתי, אז חגיגות השנה החדשה שייכות לחבר'ה. החגיגות יתחילו בוודאי כבר ב-29 בדצמבר עם זיקוקי-די-נור ברחובות שילדים ונוער, ולא רק, משגרים לאוויר, וזאת על-אף שעיריית אמסטרדם, הודיעה גם השנה, כי חל איסור על אנשים פרטיים לשגר זיקוקים.

מגיל מסוים אין מצב שאתם מבלים עם ההורים את ערב השנה החדשה, אלא אתם יוצאים עם החבר'ה להסתובב בין הבמות, מסיבות, אלכוהול, זיקוקי-די-נור וכל מה שהולך עם זה. במסיבות הפרטיות בבתים, מעבר למרכיבים הרגילים של מסיבה, מכינים גם אוליבולן במקום, שותים יין מבעבע ומשגרים זיקוקים. כל שנה בחדשות של היום הראשון של השנה החדשה, מדווחים לאומה כמה כסף אזרחי הולנד שרפו על זיקוקים שהם שיגרו אתמול בלילה… הרבה כסף!!! וכמה אנשים הגיעו לבית החולים עם פציעות מהזיקוקים… לא מעט!!!

ישנן קבוצות חברים ששוכרות פאבים למסיבות פרטיות, כך שאם לא יכניסו אתכם לפאב כלשהו בערב השנה החדשה, תדעו למה. גם בהולנד לקראת חצות סופרים לאחור, וכשהשעון מכה חצות בדיוק צועקים "חֶלוּקַך ניו-יַאר" Gelukkig Nieuwjaar, שזה Happy New Year בהולנדית, מופע מרהיב של זיקוקים, באדיבות עיריית אמסטרדם, עולה לאוויר, רעש ואור, מתחבקים, מתנשקים, מרימים כוסית וצועקים proost.


התאריכים אליהם יש לשים ♥

ערב השנה החדשה (סילבסטר) נחגג ב-31 בדצמבר Oudejaarsdag / New Year’s Eve

היום הראשון של השנה החדשה נחגג ב-1 בינואר Nieuwjaarsdag / New Year's Day

אם אתם חיות מסיבות, רומנטיקנים חסרי תקנה, צעירים, צעירים בלבכם, פזרני כסף מושבעים או מטיילים עם תקציב מוגבל, אמסטרדם היא המקום המושלם לבלות בו את ערב השנה החדשה (סילבסטר). ההולנדים יודעים איך לחגוג ואמסטרדם היא מארחת Gezellig (הוגים -חֶזֶלֶך. תרגום לאנגלית warm and friendly ובעברית - סבבה).

אמסטרדם היא עיר קטנה, או כמו שאני אומרת - כפר גדול, שקל לנווט בה מאזור אחד למשנהו, כך שאתם יכולים להתחיל במוקד מסיבות אחד ולנדוד בהמשך הערב למוקד אחר. אזורי התיירות המרכזיים כמו כיכר ליידספליין, כיכר ניומארקט (צ'יינה טאון) וכיכר רמברנדטפליין מארחים מסיבות רחוב שמתחילות בד"כ ב- 21:30. מומלץ להגיע מוקדם כדי להיכנס לאווירה ולחוות את החוויה במלואה. במרכזים הללו יש במות ודוכני בירה ומאד צפוף עם מקומיים וגם תיירים מכל העולם.

הבמה המרכזית לחגיגות המעבר מהשנה הזו לשנה הבאה נמצאת בכיכר המוזיאונים. המסיבה מתחילה בדרך כלל כבר בשעה 18:00 עם הופעות חיות, בד"כ של זמרים ולהקות הולנדים. הכניסה אמנם בחינם אך היא מבוקרת. אין להכניס למקום בקבוקי זכוכית או זיקוקי די נור לדוגמה.


באופן מסורתי, ממש כשתתחלף השנה, עיריית אמסטרדם תשגר זיקוקי-די-נור, המופע הענק והמהמם הזה, כמו גם אירועי הבמה המרכזית, ישודרו בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה המקומי AT5 ובמדיה החברתית, כך שגם מהמיטה החמה בחדר המלון תוכלו לחוות את המופע.

המקומיים, וכך גם אתם, תאכלו ארוחת ערב לפני כל המולת המסיבות. מסעדות רבות מציעות תפריט מיוחד לכבוד הערב ואם אתם רוצים לאכול במסעדה שמכבדת את עצמה, חובה להזמין מקום מראש; ככתוב בפסקה מעל 'מסעדות בכריסטמס'. ואם תצליחו להזמין מקום למסעדה או בר הממוקמים על גג, לדוגמה מיסטר פורטר במלון W או הסקיי לאונג' של מלון הילטון דאבל טרי, תוכלו לחזות במופע הזיקוקים המרהיב בעודכם לוגמים שמפניה משובחת...

אמסטרדם היא אחת מבירות העולם של מסיבות, והמועדונים מארחים מסיבות סילבסטר שיתאימו לכל טעמי המוסיקה והסגנונות, ממועדונים להמונים ועד מועדונים קטנים ואינטימיים, יש הכל! מומלץ להזמין מראש אחרת יש מצב שלא תיכנסו. ביום זה המסיבות כמובן יקרות יותר אך מושקעות הרבה יותר. כל המידע שצריך לדעת באופן כללי על מסיבות ומועדונים באמסטרדם כולל המלצות לתשעה מועדונים שווים בעיר תמצאו כאן.

שימו לב כי כרטיס חיי הלילה של אמסטרדם אינו תקף בערב השנה החדשה.

פסטיבל Awakenings

ספיישל לכבוד השנה האזרחית החדשה עם כמה מהדי. ג'ייז כוכבי מוזיקת הטכנו והאלקטרוניק של אירופה, שיתקלטו בפסטיבל השנה. הפסטיבל יארך שלושה ימים וניתן לרכוש כרטיס לכל יום בנפרד. יהיה פ33ה!

מתי: 29/12/2022-01/01/2023

מיקום: Gashouder

למידע נוסף ורכישת כרטיסים אנא הקליקו כאן.

מסיבת סילבסטר ב-Winter Paradise RAI

המסיבה של גן העדן החורפי של אמסטרדם היא אחת המסיבות הטובות והגדולות ביותר לתחילת 2023. אירוע חורף ייחודי זה יערך ב-31 בדצמבר עד שעה 03:00 ויהיה פתוח גם ב-1 בינואר.

החל מהשעה 21:00 הכניסה היא לבני 18 ומעלה. לרכישת כרטיסים, אנא הקליקו כאן.



מסיבות סילבסטר נוספות באמסטרדם 2022

NYE Festival at Q-factory Buy tickets

NYE 2022 Party at HUSH Buy tickets

2022 NYE Indoor & Outdoor Festival Amsterdam Science Park Buy tickets

We all love 80’s 90’s 00’s NYE Panama Buy tickets

TikTak New Years Eve AFAS Live Buy tickets

כמו בחג המולד, גם ביום הראשון של השנה החדשה, בעיקר בשעות הבוקר, חלק מהחנויות ובתי הקפה יהיו סגורים, אך בהמשך היום, רוב המסעדות, אטרקציות התיירות, מוזיאונים וכדומה, יהיו פתוחים. מומלץ לבדוק את שעות הפעילות באתר האינטרנט של כל מקום.

Heiligeweg in Amsterdam sunset and Christmas lights
קישוטי תאורה לכבוד חגי החורף באמסטרדם | צילום © ענבל טור-שלום

מה עוד חשוב לדעת ולזכור?

תחבורה ציבורית: בתאריכים אליהם יש לשים ♥ התחב"צ עובדת כרגיל אך בתדירות נמוכה יותר.


סופרמרקט אלברט היין: שעות הפעילות בערב חג המולד 24 בדצמבר 08:00-18:00, ביום החג 25 בדצמבר - סגור! ביום השני של החג 26 בדצמבר 08:00-21:00. בערב השנה החדשה 31 בדצמבר 08:00-18:00 ביום הראשון של השנה החדשה 1 בינואר סגור!

שוק אלברט קאופ יהיה סגור בשני ימי החג ה-25 וה-26 בדצמבר וכרגיל ביום א', שהשנה יוצא ה-1 בינואר.

אמסטרדם היא עיר בטוחה ובמקומות הומים תמיד תהיה משטרה במדים וגם על אזרחי. יחד עם זאת, ברור לכולנו שבמקומות הומי אדם, כולנו מטרה קלה לכייסים. לכן השאירו את הדרכון בכספת במלון, צילום של הדרכון מספיק (אלא אם הזמנתם מקום בהולנד קזינו ליד כיכר ליידספליין). אל תקחו איתכם כרטיס אשראי, אלא כסף מזומן שיספיק לכם לכמה בירות ואולי מונית בחזרה למלון. שימו לב כי את הטלפון הסלולרי אתם משכנים בכיס הפנימי של המעיל. השאירו את מפתח החדר בקבלה וקחו כרטיס ביקור של המלון עם כתובת המלון איתכם.

עוד על כייסים ונוכלים, ולא רק, תוכלו לקרוא בפוסט הבלוג עשרה דברים שכדאי לדעת לפני חופשה בהולנד.

אל תשכחו שאם יש לכם שאלה, תהייה או אתם זקוקים להבהרה, אתם תמיד יכולים לשאול בקבלה או את הקונסיירג' במלון!

גילוי נאות: אם תזמינו דרך הקישורים בפוסט זה, מחלקם אקבל עמלה קטנה שבדרך כלל לא רק שלא תשפיע על העלות שלכם אלא יש סבירות גבוהה שתקבלו הנחה!

© אין להעתיק, לשנות, לשכתב, לצלם, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות מאמרים, עצות שימושיות, מדריכים, ותמונות בלא קבלת הסכמתם המפורשת מראש ובכתב של בעלי הזכויות בתכנים אלה. מותר לשתף קישור ישיר לאתר ו/או לעמוד מסויים ו/או פוסט בלוג מסויים.



562 views0 comments
bottom of page